Pages

Wednesday, February 9, 2011

Catatan....Kawan ker Lawan....


Okeylah...mungkin cara aku tak betul kan..
mungkin cara aku salah...
tapi rasanya apa yang aku tulis dan apa yang aku taip aku mengingatkan semua orang
terutama diri aku sendiri..

Tak leh ker ko amik itu sebagai satu teguran membina....
aku tau...ramai yang jadik nasi tambah...aku pun jadik nasi tambah gak....
tapi ko amik la intipati nasi tambah nasi tambah tue...
bukan aku sorang yang bercakap...ramai..
dan aku yakin ramai lagik kat luar nun bercakap benda yang sama..

Ko pk pk kan la.... kenapa orang bercakap...
bila ko bagi benda yang buatkan orang lain bercakap
maka memang suka la orang bercakap pasal ko...

Aku pernah baca....kawan yang yang memuja muji nie
sebenarnya adalah kawan yang boleh mendatangkan kemusnahan pada ko...
well aku admit...aku memang jahat...aku tak baik.....
sebab tue style aku cam gitu....
iyer aku tau aku salah.... tak cakap depan-depan kan...
tapi aku rasa aku tak mention pun nama sapa-sapa...
macam aku cakap tadi.... koman koman pun semua orang leh amik intipati apa yang aku tuliskan...

Tapi aku tak gamak la pulak nak putuskan kawan...
walaupun aku meluat dengan cara ko tue....
aku sentap ker.....eh tak aku tak sentap..
itu hak ko kan..ko buat la aper yang ko nak buat....
saper la aku ni nak sentap2 ngan ko kan.....
aku nie maknosia biasa-biasa jek...yang tidak ada apa-apa pun....

Lagi sekali aku tau cara aku salah.... maafkan la aku nie yer....
tapi secara tak langsung memang aku nak menegur cara ko tue....
aku harap ko boleh la sedut sikit-sikit kan...
muhasabah balik diri ko tue....
aku pun muhasabah balik diri aku.....

Keringkan hati tue sikit...memang kita takkan suka kepada sesuatu kebenaran
memang kebenaran itu menyakitkan....
bukan nak pengaruh ker aper ker....
kalau asik rasa nak kene puji jek.... tak kemananya kita....
sekali sekali kena gak gurau gurau kasar tahap langit ketujuh....

Bukan tak ada orang tegur...aku tau ada....tapi camner ko terima teguran tue...
ko kata ko tak kisah  kene kritik....tapi cara ko tue ko teramat la kisah kene kritik
aku tau ko ramai kawan-kawan...aku pun ramai kawan-kawan....
tapi kan kawan2 yang puji puji ko tue ko sure ker ikhlas puji???
ker belakang2 pun sama  cam aku jugak..
aku rasa aku pernah gak bagi komen komen membina....tapi entah lah... tak baca kot ehehehehe...

Okey la...aku tak tau la ko baca ker tidak kan.... tapi memang dah lama aku tergerak hati nak buat entry nie
sebenarnya cuma dua tiga hari nie...tahap meroyan aku melampau2 kan...
pk la naper orang seme cakap pasal ko......
kalau aku sorang boleh ler orang kata aku dengki..
tapi kalau dah lebih 10 orang pk benda yang sama aku pk...
aper ko pk ek???

yang mana yang baik tue ko amik la nokkss..
yang buruk tue ko buang laaaa...
memang kami gurau tahap tujuh petala langit nyer kasar......
so aku mintak mahap la kat sini yer.....

tak yah tanya naper aku tak bersemuka ngan ko
sebab aku memang tak nak....sebab tue aku buat special entry cam gini eheheheh
aku pengecut ker...iyer aku pengecut aku udah ngaku itu....
okey ler kan...

Okey la sahabat...eh..kawan.... go on with your life..
hope you always be happy with your family.....
mintak mahap la yer....

macam entry orang bersalah jek kan...
memang aku bersalah pungggg..... hahahahahahahahahaha.....












7 comments:

  1. yer, memang seronok kena puji sampai melambung,tu yg jadi tak berpijak di bumi yang nyata tu.

    ReplyDelete
  2. walopon x tau hujung pangkal....tp secara general....saya sokee entry kak mah.....hidop kak mah!!kita bakor!!kita bakor!!!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. sbb tu hby akak tak suka kot dunia blog ni...huhu

    ReplyDelete
  6. terbaca ebtry kak mah nie....just read & amik pengajaran mana yg baik....:-)

    ReplyDelete
  7. kak sofi...oh sangat terharu akak masuk blog saya....

    mia..iyer betul yang buruk2 tue jangan ikut...

    ReplyDelete

please be nice to me