Pages

Saturday, December 4, 2010

Catatan....Makan-makan, masak-masak


Aku kan sebenarnya suka nak try and error satu satu masakan
tapi masalahnya bila buat tue sure tak sedap ahakss..
penyudahnya jadi malas nak masak
atau sebenarnya aku nak bagi tau aku tak reti masak dan malas...ngeh ngeh ngeh
sian anak-anak aku kan...

Sib baik la Abie jenis reti masak
tapi la nie nak tuggu dia masak sebulan sekali pun belum tentu
bizi bebeno kaedahnya...

Tapi tue la..kadang-kadang kene gak masak yer tak...
bebudak lapar nak bagi makan aper...
takkan la process food jek selalu...

Tapi dah ada baby nie (alasan....) masa adalah terhad so masak memasak adalah yang simple dan mudah sahaja...ehehehe




Brunch yer..brunch hari nieh.... memasing bangkit matahari dah tinggi (hari nie hujan so ada mendung sedikit)
so tak ada serapan serapan.....
haku buat lempeng jekkk....makan ngan sardin telur pecah.... 
sedap jek bebudak nie makan..haku pun makan jugak...
cakap ngan kakak....sudah makan nie jek Mummy tak masak benda lain...



ini pulak dinner salah satu hari minggu lepas...
kes tinggal aku ngan Izzati jek... Iskandar dah tidur awal..
so memasing kebulur..nak masak cam lambat sangat..
sudahyer wat sandwich nie jek...Izzati no hal janji perut kenyang...ehehehhe



or kadang-kadang aku goreng nasi jek..
nasi ngan ikan bilis kalau dah hazab sangat tak ada rencah lain...
ikan bilis tue aku blend sekali ngan bahan tumis...senang..pecah telur beresssss....

orrr kalau paling hazab sekaliiiiii.....
*
*
*
*
*
*
*









*
*
*
*







*
*
*
*










makan biskut kering sahaja lorrrr......







1 comment:

  1. Salam

    Kalau perut dah lapar, semua sedap! hehe

    ReplyDelete

please be nice to me