Monday, November 22, 2010

Catatan....Kesabaran ku di uji



Tajuk tak bleh blah...
Ingat nak buat entry ni malam tadi...
Tapi Iqhram semalam meragam...
Tido kejap2 jek..pastue melalak...

Semalam nyer kisah...
Tengah aku sibuk mengemas bilik tidur yang tak ada rupa bilik tidur..
Tetiba aku dengar Iqhram melalak
Suruh si kakak tengokkan...

Iskandar yang asalnya ada kat atas tetiba dah turun.
Dengar dia cakap ngan kakak dia..
"Tiba-tiba jek dia nangis.... abang tengah baring"

Pastue dengar Iqhram senyap...okey la ingat dah tak ada pepe
Elok2 senyap tue tetiba dengar dia menangis lagik sekuat hati..cam orang sakit
Dengar ayat yang sama dari Iskandar..
Pastu dengar dia cakap...
"Pipi adik darahhh..."

Aku pun aper lagik bergegas la turun
Izzati pun dok menjerit gak panggil aku..
Turun-turun tengok muka Iskandar sengih-sengih...
Tau sangat dah....

Aku tengok muka adik dia... Ya Allah...
Maknanya dua kali adik dia menjerit tue dua kali la dia buat...
Sebab ada dua bekas...

Aku pun cam orang naik hantu la jugak...
Lagi geram tengok dia tersengih sengih tue..
Kena bantai la jugak Iskandar....
Hamik..melalak....tak ingat...
Aku pun aper lagik marah la ke dia...
Apasal buat adik cam gitu...

Mintak maaf segala...tapi hati tengah marah kan..
Sakit gak la tangan ni dok pukul Iskandar tue...
(Ibu-ibu sila jangan ikut cara saya)...

Terlampau geram dan marah ngan Iskandar...
Aku buat silent treatment kat dia semalam..
Dok panggil mummy mummy aku buat derk jek...
Dia nak susu pun aku bolayan...
Panggil aku 10 kali buat tak tau...
Melalakkkk.....

Panggil kakak dia...dia yang menyahut...
Aku cuma bercakap ngan kakak dia jek...
Mengadu ngan kakak dia...
Mummy tak nak cakap ngan abang...

Malam tadi....bila akal aku dah waras sikit...
Tanya dia elok-elok....
Kenapa dia buat adik...

"Abang geram ngan adik"
"Kenapa"
"Adik asik nangis jek.....abang geram lah"

(padahal adik dia masa tue tengah elok jek tidur)

Aduhai..tak leh biarkan Iskandar nie berdua jek dengan Iqhram...
Ini kali kedua dia buat adik dia sampai pipi Iqhram berdarah...





5 comments:

  1. Salam,

    kena cakar ka?
    anda buat saya takut nak beranak sorang lagi...

    ReplyDelete
  2. kak mah,

    adoi kesiannya. dah la baby lagi. kena tgk2 selalu tu kak mah.

    ReplyDelete
  3. iyer..kene cakar.... tak taula cakar ker cubit ker..tapi iskandar ni memang suka mencubit... sampai terkopek kulit muka adik dia tue...

    ReplyDelete
  4. salam kak mah.... sabar yer.... saya yg seorg nie pun kdg2 hilang akal... ini kan akak yg 3... huhuhu... nak ckp lebih2 den tak pandai... buleh ckp sabar jer... always remember that you are one wanita besi...

    ReplyDelete
  5. Dia geram tu tengok adik dia..
    Tapi tak tau cara nak buat cara lembut..
    Kalep pun kadang2 camtu bila tengok baby..
    Nak cium.. last2 terantuk dibuatnya..

    ReplyDelete

please be nice to me