Pages

Wednesday, October 13, 2010

Catatan....Pengalaman Bersalin Iqhram 2



Keluar jek dari bilik Dr. Jamil, terus dada aku cam nak meletup...
Terus hapdet facebook....huhuhu (sempat tu)....
Memang aku terasa gementar sangat...gemuruh sangat....

Time Izzati excited...
Time Iskandar.... tak rasa takut sangat....
Time Iqhram entah kenapa.... jantung ni berdegup kencang...
agaknya sebab teringatkan sakitnya contraction masa bersalinkan Iskandar..

Bila doktor kata dah bukak 3cm memang terus mintak epidural...
Biar lah kene bayar lebih pun..asalkan aku tak rasa sakit contraction tue....

Lebih kurang dalam kul 9 masuk wad....
Biasa lepak2 dulu kalam wad bila dah pasang drip utk induce dan dilation dah besar baru la nurse bawak gi labour room..
Ini tak sempat aper...baru jek tukar baju...nurse dah suh pi labour room....

Nurse kata...kita terus wat epidural kat situ kak...senang...drip induce seme nanti dalam labour room..
Lagila dup dap dup dap jantung haku....

Abie gi sarapan...memang aku suruh gi sarapan pun...
Aku tak lalu nak makan aper pun.... perut memang kosong giler...

Lebih kurang dalam kul 10.30 kot... aku pun dah tak hengat sangat..
doktor bius pun sampai...
masa ni memang kepala otak macam-macam dalam kepala..
sebab dengar citer orang pasal epidural ni kan..
dengan jarum yang besar godang tue...
dengan baca pengalaman orang yang time nak cucuk kat belakang tue sakit sampai meraung-raung..

Haish...dah la takut nak bersalin tak hilang lagik...
tambah lagik takut nak cucuk epidural..huwaaa....

(sambung......)







No comments:

Post a Comment

please be nice to me