Wednesday, October 13, 2010

Catatan....Pengalaman Bersalin Iqhram 1


Kronologi...kronologi ker....eh entah aku bukan ingat pun... kang main taram jek.... tapi lebih kurang la...cam kronologi la kan.... tak pun kisah aku bersalinkan Iqhram...pengalaman...

Fuh..masih tak biasa lagik nak panggil Iqhram...asik la tersasul... bukan tersasul aper...dok panggil baby baby dari dalam perut... bila dah keluar dah dapat nama... dok melekat panggilan baby tu........



Kadang bila orang tanya nama baby..aku pulak naik blurr....

Pengalaman bersalinkan Iqhram....

Ikutkan pengalaman haku dari anak pertama sampai la no. 3 ni..tak pernahnya la aku sakit semulajadi..... semuanya sakit disuruh.... Izzati awal dua minggu sebab darah tinggi... Iskandar awal tiga minggu tak ada sebab tapi jalan dah bukak masa 37 minggu nieh... sama jugak la dengan Iqhram nie ha....

9 Oktober 2010 tue memang tarikh aku pegi checkup....aku pergi pagi...sebab Abie keje pagi..dia kata... kalau dapat no. 1 dia leh tunggu...tapi kalau lambat..dia terpaksa pergi keje...

Entah kenapa hati aku ni kuat kata cam kene tahan jek....tapi diamkan jek...tak ada pun bersuara ngan Abie.... sampai-sampai KPMC...dapat no. 2 okey la.. Abie leh tunggu...pergi sepital tak serapan tak haper pun haku nieh..semata-mata minum air milo panas kat rumah...

8.30 Dr. Jamil dah bukak klinik...gedebak gedebuk pi kencing segala.... kene panggil... masuk-masuk bilik Pak Jamil... dia tanya..dah sakit ker... aku geleng jek... mengeras tue bagi aku tak sakit..cuma tak selesa...aku cuma cakap kerap mengeras je lah..ngan sakit tulang pelvik tue..nak jalan tak selesa dan aku pun cakap aku dah tak larat sebenarnya...

Okeylah pastue Dr. Jamil pun scan baby aper seme.....dah scan dia suh tunggu kejap...aku cam errrkkk... rupanya panggil nurse..... nak kene seluk daaa....

Doktor Jamil pun seluk...aiyark...benda yang paling haku tak suker sekali bila nak beranak nieh.... seluk punya seluk.... Dr. Jamil kata... eh ni dah 3cm dah nieh.... dia terus cakap ngan En. Abie.... boleh warded dah la....

Abie yang dah siap nak pergi kerja terus meluru keluar telefon boss dia...ngeh ngeh ngeh..


to be kentuttttt..........
(bontot sakit daaa duduk lama-lama......)




2 comments:

  1. tahniah atas kelahiran bb baru...selamat berpantang :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah Kak mah... ;) Ada to be continued tuuuu... ;)

    ReplyDelete

please be nice to me