Pages

Tuesday, August 31, 2010

Catatan....Iftar di Red Wok Restaurant Bangi


Well, ku tak sempat nak ambik gambar segala....sebab sampai-sampai jek... memang orang dah ramai...itu sampai dalam 6.30 petang tue...pastue que dah panjang nak ambik makanan...

Meja kami betul2 sebelah serving area....

Pergi sini pun sebab ada good recommendation dari orang, dan kebetulan aku pulak teringin nak makan stimbot kan...

Untuk informasi lebih contact number, peta aper seme you all leh MASUK SINI

Kami sampai dalam pukul 6.30 la....kat sini ada stimbot ada ala carte...aku choose nak amik stimbot sizzling..


okey kakak kita amik gambar.....aku memang tak dan nak meronda2 amik gambar makanan segala.... or amik gambar restoren segala...sebab orang dah ramai giler.... review aku...restoren nie okey... cozy...luas...lapang.... tapi slack..bulan-bulan puasa nie patutnyer serving area utk stimbot dia kene buat dua kaunter... Red Wok tak leh buat satu kaunter jek..mula-mula aku tengok ingatkan ada kaunter lain rupanya tak ada.... kami memang dapat meja sebelah kaunter...tapi beraturnyer panjang..mak ai....sungguh dengan perut membuncit nie tak larat ler haku kan.....



Iskandar a bit cranky masa memula sampai....nak itu nak ini.... hai geram betul di buatnyer...... sakit gak jiwa....asik la ter Mummy Mummy.... Mummy pulak sampai-sampai cam orang mengong tengok orang ramai beratur kan...dok pk camno nak makan nieh.....  sudahnya Abie yang pergi beratur gi ambik.....

Ada tiga jenis sup... Herba, Tomyam dan Ayam....so dah bawak hanak-hanak... haruslah amik Sup Ayam kan......



Before...... service bagi aku memang pantasla........ variety food utk stimbot dan buffet memang sangat banyak.... tapi dia tak marinate bahan bahan mentah utk part sizzling stimbot nieh...yang rebus2 tue okey kot... tapi cam ayam, daging, ada certain food rasanya okey jek kalau dia marinate...lagi sedap, kalau terus nak bakar jek cam gitu ada kureng la sikit kalau tak marinate....... variety air pun ada dua jenis masa mula-mula nak buka puasa.... Soya panas dan Air sejuk..... semalam pergi.... tong air sejuk tue pulak problem...dah melimpah ruah air....berlecak-lecak kat bawah tu..... sib baik tak ada yang tergelincir.......

Tak lama lepas tue tukar air Sunquick.... kami order air lain...so kene bayar extra la kan... aku tak ambik pun makanan lain...ada banyak gak aku tengok ada nasi goreng, mee goreng.... ada lagik la tak sempat nak tengok....orang ramai.... biasa la orang melayu kita nie kalau mengambik makanan tak agak-agak.... 

Aku memang makan semata-mata stimbot je lah....



After....aper jek yang tinggal...makanan pun tak nampak..ahaksss..... the sos kalau ikut kata Inche Somi tak leh lawan Johnny..... Johnny nyer sos lagi sedap...dia kata..... aku pun rasa kureng jugak...well ini tekak kami la tekak orang lain tak tau la kan.... 

Pada aku kalau nak makan stimbot kat sini kene pegi hari bukan bulan puasa...bagi aku mana-mana tempat yang buat buffet style ni bulan puasa memang hectic giler la...... ramai orang sebab datang sekali rap kan....




In terms of food..bagi aku so so jek..... tak ada yang special sangat..sebab aku rasa aku pernah makan stimbot yang lagi best dari sini.... cam kat Seoul Bulgogi tue.... in terms of selesa...memang selesa kat Red Wok nie..... mungkin kami kene datang lagik hari biasa...yang bukan bulan puasa..nak tengok pulak keadaan dia....

Eheh pepepun.... mengidam stimbot dah lepas dahhhh......









2 comments:

  1. takper leh terai gak ni...kdg2 tekak masing2kan....hehe

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah tercapai gak idaman kak mah nie

    ReplyDelete

please be nice to me