Monday, August 23, 2010

Catatan....Iftar dan Diari Puasa Izzati - Ahad 21/8/2010



Ramadhan 9 & 10 Izzati masih berjaya puasa penuh...... Hari Jumaat tue Angah call ajak buka puasa kat rumah dia...... so berbuka dalam kereta ler sebab anak sedara ku amik ku lambat....

Makan kuih sikit eheh...

Hari Sabtu Mummy terbabas bangun sahur..... kul 5.30 pagi baru terjaga.... mana sempat nak buat pepe...sudahnya kakak tak poser....pepagi kejut Mummy...ayat standard

"Mummy lupa nak kejut kakak ker...." bukan lupa nak...Mummy terbabas.... ni ler bahana kalau inche somi dah sahur awal-awal..dia balik kul 3 pagi terus sahur siap2 kat luar.... huhuhuhu....

Mummy?? hhhm..segan nak cakap la...poser dah berlobang....

Abie keje sampai malam, bahan angan-angan nak masak pun tak ada...nak mintak tolong cam malas la pulak.....so memang angan-angan tinggal angan-angan..(dah ada pun entry sebelum nieh)....tapi sebab hari Jumaat tue sempat bawak balik makanan dari rumah Angah....ini je lah juadah makan malam kami......




Ikan aper ntah..ikan siakap kot... masak lemak cili api.....



telur rebus ku modified masukkan udang kering sarawak...

nasi goreng daging....utk bebudak tue makan.... sebab terbabas sahur kan nasi tue ada...gorengkan je ler...



jiran sebelah rumah bagi...sendap!!! ayam percik...... huhuhuuhu...














1 comment:

  1. alhamdulillah..kita semua dapat jugak makan sedap2 kak mah..emm bila mengenangkan nasib sedara kita kat palestin ngan gaza tu, kdg2 rasa mcm x selera..kimie camtu kak, entahlah..pape pun, lauk akak sedap! =)
    *salam kenal kak, kimie follow akak..

    ReplyDelete

please be nice to me