Pages

Wednesday, May 26, 2010

Catatan....Teringin ke Mengidam??


List saya mengidam or teringin....
mengidam nak sangat kan...sampai tak sempat-sempat..
saya okey lagik leh control tak ada la tak nyempat-nyempat..

antara idaman kalbu...


Laksa Nyonya


gambar copyright 
http://kellyee.blogspot.com/2007_06_01_archive.html

Ini adalah gambar yang terdekat aku jumpa pasal Laksa Nyonya nieh.....aku kenal laksa nyonya..kuahnya cam kuah kari...mee nyer pun guna meehoon bukan mee laksa tue.... tapi bila aku gugel banyak yang pakai mee laksa...

masa arwah ibu ada...memang favourite makanan kita orang adik beradik sebab lain dari yang lain.... suka jek kalau ibu masak laksa nyonya..kadang-kadang kalau buat makan-makan orang datang seme cam pelik jek bila we all kata ini laksa nyonya.... 

bukan resipi family pun..... rasanya ibu dapat resipi ni masa tengok rancangan masak-masak kat tivi...first time cuba..seme adik beradik jatuh chenta...ehehhe...

ghugi pulak tak belajar buat laksa nyonya nieh.... sib baik Angah pandai buat..ku dah request dah mintak dia buatkan.... tak kisah la bila-bila pun..... ehehehehee....tunggu panggilan telefon sahaja....uhuksss...


Mangga Masak


gambar copyright jugak...pakcik gugel...

nak yang kulitnye kuning nampak masak gilerrr...potong sendiri belah sendiri makan ngan bijik-bijik..perkh sedapppppppp...... dah dapat dah..eheehhee ada orang kesian belikan semalam...pagi tadi sarapan ngan mangga masak..... 

ada lagik belen..simpan utk makan ngan anak-anak malam karang....dengan en. abie pun..ehehehe...bila nak ni kan cam susah benau nak dapat kan.... 


Dim Sum


gambar copyright lagik...pakcik gugel jugak..ehehe

masa awal awal pregy lagik dah teringin makan dim sum...tapi leh tahan lagik kehendak tue...beli yang instant kat tesco...tapi tak kene tekak la pulak... Izzati ngan Abie kata sedap jek...tekak aku pulak tak kena...huhuhuhuhu....

tengah aim nak pegi makan dim sum kat sogo jek...walaupun tak lah mewah tapi aku rasa dim sum situ kene jek ngan tekak haku ehehehehe..bila ek.... susah nau nak ajak geng geng hotmama nie berkumpul sekali sekala...


err mengidam ker teringin ek...sebab ku tak ada la nak dan dan ni jugak..masih boleh sabar menanti..cewaaahhh...






No comments:

Post a Comment

please be nice to me