Wednesday, March 10, 2010

Catatan....Insiden di Hari Sanding - Putrajaya


Budak bujang bertuah kat atas nie telah membuat satu insiden yang boleh melemahkan kepala lutut aku dan menerbangkan segala semangat yang ada...

Masa hari sanding belah lelaki kat Putrajaya....biasa la...aku di pihak lelaki sohih la ala-ala sibuk..buat kat dewan lak tue kan... mana ada tempat nak bersantai-santai segala cam kat rumah...

Itupun mujur ada satu bilik VIP yang disediakan...tapi biasa lah..dah nama pun budak lelaki..lasaknya memang tak ingat... padahal ikutkan aku bukan la sibuk mana pun..dok berdiri jek depan pintu tunggu orang masuk..salam salam... suh gi makan itu jek punggg...

Keluar dari bilik VIP...aku pegang tangan Iskandar.... berdiri kat depan pintu utama..sambil-sambil tengok tetamu yang datang.... Iskandar terlepas dari pegangan tangan aku....aku nampak dia ke depan sikit... kiranya dia cross depan aku ler tue... aku nampak dia lagik.... aku toleh kejap jek...sekali pandang depan balik tengok dia dah tak ada...ingatkan dia berjalan-jalan sekitar2 tue jek....aku relaks lagik....

Tanya-tanya orang nampak Iskandar tak? Memasing tak nampak....aku dah mula rasa suspen.... nampak Abie dia...tanya Abie dia pun Abie dia buat relaks jek...padahal masa tue aku dah cuak gilerrr....

Ish tak leh jadik nieh.... jenguk-jenguk dalam dewan tak ada..masuk dalam bilik VIP tue pun tak ada... tanya Abie dia lagik...sampai Abie dia pulak yang marah kat aku...haish...anak hilang nieh.... dia boleh buat relaks dia jek...

Aku dah buat muka panik....dah start kalut.... tapi masih control sebab majlis orang kan takkan nak kecoh-kecoh..keluar..ke tangga depan...masuk dalam dewan...ke tepi dewan...ke tempat orang amik makanan...hampir ke pelamin pun tak ada....ish....Mummy dah betul-betul lemah lutut dah masa tue.....

Dekat 10 minit jugak la mencari dia...ish mana lah anak aku nieh..... tetiba dari jauh nampak Abie dia dukung Iskandar.... aduhaiiiiiiiii...... rasa terbang melayang semangat aku....

Rupanya dia keluar..ke tepi dewan yang ada mini taman permainan dan ada kolam renang... mujur ler pagar berkunci aku tak leh bayang kalau anak aku tetiba jatuh dalam kolam renang tue.....

Iskandar menangis-nangis nak mandi kolam...haku tak kuasa nak marah sebab dah jumpa dia takkan nak marah..biarkan je lah..layan je lah dia.... bawak je lah jalan-jalan keliling dewan tue..ikutkan jek....itupun still menangis merayu-rayu nak mandi kolam....

nanti-nanti lah dek... mummy dok lemah semangat tak hilang lagik..ada masa kita pegi mandi kolam yer....

ish Iskandar...Iskandar....




No comments:

Post a Comment

please be nice to me