Pages

Tuesday, March 16, 2010

Catatan....Alahan, Loya, Mabuk, Lembik...err sama ler tuh..


Ada orang time mengandung... loya, muntah-muntah...alah aper benda tak leh makan lembik tak ada energy..lemah gemalai longlai... malas segala benda tak lalu nak buat..mandi pun tak koser... bau segala bau tak leh bau.... bau yang wangi tak leh busuk apertah lagik..

bau nasik baru masak pun tak boleh nak bau....apertah lagik bau tumis bawang yang dulu dok harum semerbak tue kan..jangan kan kata bau masakan...bau husband baru lepas mandi ....yang baru bersabun tue pun tak leh nak bau..siap kene halau lagik pi main jauh jauh....

ini lah penangan orang yang mengandung kalau ada alahan nie kan....itu haku ler tue....huhuhuhu.....

tapi alhamdulillah dua orang anak-anak aku yang aku mengandung kan sebelum nie..bersalin Alhamdulillah mudah..jaga dalam pantang pun mudah.... dua minggu pertama la kene adapt sikit lepas tue senang.... tido jek keje.....kadang sampai kene kejut nak ajak main.... 3 bulan waktu malam dah tak kene kacau sangat...memang mudah budak budak dua orang tue...tapi makin besar pepaham sendiri lah buasnya...

itu haku....

ada orang.... berlawanan pulak dengan apa yang aku alami...

errrr vice versa la pulak kan..... rezeki masing-masing.... orang kata enjoy the moment time pregnancy nieh..tapi ku tak leh nak enjoy sebab uhuksss..sangat tidak selesa... tunggu masuk 3rd timester kot baru lega..tapi masa tue dah tak larat bawak perut pulak....

for your all info...perut saya besar kalau mengandung..... lima bulan dah cam tujuh bulan..skrg nie baru nam minggu orang dah nampak perut saya...camno???




5 comments:

  1. baiklah ko berehat sekejap dari mengadap komputer mah.
    sian aku nengoknyer...

    aku dulu time meloyani mmg tak lalu nk ngadap komputer. hapdet belog 2 minggu sekali. tu pon entry kontot2.

    elok jer meloya dah hilang, mcm menulis novel aku punya rajin mngepdet blog. kui kui kui...

    ReplyDelete
  2. Sabau2x...time aku dulu takde la loya2x....mabuk..lembik..
    yg kena benda tu semua...hubby aku..ha ha ha....

    ReplyDelete
  3. aku dulu preggy mmg takde alahan. alhamdulillah.

    lain orang lain pengalamannya.

    ReplyDelete
  4. untung korang kan.... rezeki masing2..bukan mengeluh aku suka sebab memang nak kan cuma rasa tak selesa tue yang buat lemah gemalai jek

    ReplyDelete
  5. aku dulu mabuk sket2 jek.. kalau rasa nk muntah... memang tak tahan.. tp paling pelik aku benci tgok belacan.. tp kalau mak aku buat smbal belacan aku tukang abiskan..cemana tu??

    bau nasi nk kering ke tgh didih memang tak suka.. tp nasi jugak ku bedal

    ReplyDelete

please be nice to me