Pages

Monday, October 26, 2009

Catatan....Mari Berkenalan dengan Cloth Diapers


Rasanya dah lama saya tidak bercerita pasal cloth diapers kan.  Well sebenarnya saya masih lagi menggunakan Cloth Diapers.  Bukan hot hot chicken shit lagi dah..ke arah pengguna Cloth Diaper (CD) tegar saya nieh.

Mungkin ramai lagi yang tak tau pasal Cloth Diapers nieh.  So saya nak bagi pengenalan sikit pasal CD nieh.  Zaman dulu kala, zaman mak mak kita mesti kita dah biasa tengok lampin kain yang empat segi tue kan.  Konsep CD ni pun sama jek dengan lampin empat segi tue.

Cumanya CD ni telah dimodenkan dan dibentuk sebijik cam disposal diapers.  Jadi cara penggunaannya adalah tidak renyah yer kawan-kawan macam kita guna disposal diapers yang biasa kita beli tue jek.

So sila lihat di bawah...



 
Gambar kat atas ni adalah contoh CD one size.  Maksud One Size di sini adalah kita boleh adjust CD nie mengikut kesesuaian bayi kita.  CD kat atas nie brand Coolababy.  Button Pocket CD ni didatangkan sekali dengan Insert.  Nak tau insert tue tengok gambar yang ada tulisan INSERT.  Insert nie tuk diletakkan dalam CD tue.  Tujuan INSERT ni adalah utk menyerap urine anak kita tue.  Iyelah CD ni CD poket, jadi kalau pakai CD jek harus la bocor dan banjir la rumah tue kan...


 

 okey, gambar kat atas tu pulak, adalah macammana CD ni boleh di adjust mengikut kesesuaian anak kita.  Kalau kurang jelas boleh klik gambar tue.

Okey Next entry saya akan cerita camne nak guna CD nieh....

saya pun nada jual gak CD nie..kalau berminat boleh masuk sini


http://azimahas.blogspot.com


No comments:

Post a Comment

please be nice to me