Pages

Friday, May 8, 2009

My old time favourite

Salam,

Saja nak share my interest ngan rerakan semua....ini lah favourite haku dari zaman sekolah rendah, ke menengah sampai ke ITM..sampai la dah keje sampai la dah kawin sampai la dah beranak..... baca novel....

Tapi mostly novel melayu la kan....dah haku ni anak melayu...nak baca novel omputeh pun mostly aku banyak terjah novel romance jek.... romance pun fav. author aku Judith McKnaught jek.... hok thriller2 nieh..ker novel2 yang kene berfikir nie ker..harus la tidak haku amik dan baca sebabnya...jenuh la nak selak kamus la pulak kan...

Nak bagi tau....kalau ikut kan collection aku, rasa memang dah menimbun-nimbun novel-novel haku nieh...tapi entah la..bila haku geledah kat rumah tue.... aik mana pegi ntah hilang segala novel-novel haku yang haku beli...


Ini antara novel-novel yang ada kat rumah kat atas nie la...ini pun kat tingkat bawah..tingkat atas ada satu kotak lagik...kotak tu pun tak penuh...sebab aper tak penuh macam yang ku katakan...aku rasa novel aku banyak bersepah kat orang....yang jenis pinjam tapi tak pulang-pulang...... mmmmm (chop ada novel orang punya haku lupa nak pulangkan...ekekekeke..)


Yang kat atas nie ni pulak koleksi novel yang ada kat office..... siap letak dalam kotak tue.....kotak rim A4 tue...bukan la besar pun.... ada yang dah lama beli..ada yang dah baca dan ada yang belum baca......

Entah kenapa lately nie start balik kegilaan haku membaca novel nieh....tak tau la..... dok rajin masuk blog Pn. Zalia nieh....dok tengok dia menyopping sakan kat book fair, buatkan haku pun jadi teruja nak pegi bookfair.....bila dah pegi bookfair...haku pun start la meroyan nak membeli...huhuhuhuhu....... teramat-amat la suka sangat bila dapat membaca novel nieh...

Tapi aku nie ada perangai la pulak bila baca novel nieh.... haku cuma baca novel dari novelis-novelis yang aku dah biasa baca buku-bukunya...yang aku dah tau cara penulisannya....so dari novelis-novelis baru nie aku nie cam ada sikit takut la nak beli or tak kisah la novelis mana pun kalau aku tak pernah baca ada macam takut nak beli walaupun ramai kata best ker haper ker....

nak mulakan langkah pertama baca novel dari novelis yang haku tak pernah baca...memang makan masa la sangat....dok tanya pakcik gugel..dok tanya kawan..dok tengok blog-blog orang..do pi lepak forum....bila ramai yang kata best baru lah aku berani beli... or...haku pinjam dulu orang punya...baru beli ngeh ngeh ngeh....(la ni dah tak ada source nak pinjam buku dah...) walaupun orang lain dah berzaman baca buku tue..... haku baru terkedek-kedek nak baca...ngeh ngeh ngeh ngeh...

tetiba haku dok terfikir nak create satu blog pasal review aku...mengenai novel-novel yang haku baca...errr agak-agak..... hot hot chicken shit or akan berterusan yer.... hhhhmmmmm.....

2 comments:

  1. aku skrg tgh baca cinta kau & aku (siti romizah). ayah aku yg paksa baca. dia kata best sgt.

    ReplyDelete
  2. Sherry3:50 PM

    achik.. di suatu ketika dahulu.. aku pernah bergelumang dgn mereka2 yg suka review novel nih.. and pernah ada satu blog utk review novel yg aku baca..

    rasanyer blog tu aku dah delete..

    cam ada sket regret la..

    aku pun ada byk malay novels.. now meroyan dah mai balik... cuma meroyan english novel plak..

    ReplyDelete

please be nice to me