Thursday, May 7, 2009

Hal anak-anak

Salam,

Sambung citer pasal Izzati semalam. Tak ada la citer aper pun.... just nak share jek..since dia pergi sekolah nie.... yang aku perasan manja menguek dia makin menjadi-jadi.... tak tau la kan..kat sekolah agaknya segan nak menangis nak aper..dia balas dendam ngan mak dia kat rumah..tak leh la silap sikit menguek jek kerjanya... Abie dia pulak bukan jenis boleh dengar budak tue mengongoi...

Citer pasal Izzati dah sekolah nie.....banyak kali jugak rasanya Izzati ala-ala kene buli kat sekolah tue.... mula-mula dengar kene tolak..... pastue kene cakar..last sekali kene pukul...aduyai..aku pun tak tau nak buat aper..iyelah sekolah tadika....budak-budak sebaya nak marah budak tue pun cam tak guna.... bukan dia reti..... yang geram tue... dah banyak kali ckp ngan cikgu.... cikgu pulak leh kata budak tue anak tunggal... aisey...iyelah Tadika PASTI kan.....ala-ala nak brutal tue memang jauh sekali la....tapi sekali sekala kene gak kasi tarbiyah kat mak ayah yang ala-ala nakal tue kan..... so ape yang boleh dibuat pun kan.....takkan la setiap kali itu budak tue kene tukar sekolah..setiap kali komen kene tukar sekolah......mak ayah kene rajin tarbiyahkan anak tue....kene rajin-rajin kasi peringatan..... huhuhuhuhu..... nowadays..memang hari hari la haku tanya anak dara tue....what happen in school kan.... next year..memang rasa nak tukarkan sekolah....tapi tengok dia kat PASTI nie...ada certain-certain Surah Quran tue nampak cam dia dah boleh nak hafal....and walaupun asik dok kene ngan kawan-kawan..... dia dok bersemangat jugak nak pergi sekolah.....and hopefully berkekalan lah...

Cerita pasal Iskandar pulak..... cute jek bile Abie konon-konon mintak air ngan dia....dengan cutenyer dia bercakap... "wet...wet..." "wait...wait" la tue maksudnya...ekekekeke..... dan bila haku terpekik terlolong kat dapur panggil dia kat depan....dengan muka seposen ala toyer tue.... dia datang sambil pandang muka aku dengan muka seposen tue... "apeeee......" alahai...tergelak mummy nie dek....

Malam tadi...tak semena-mena...tengah syok syok haku layan novel...tetiba jek..... "nak antti...nak antiiii"..."nak mandi..nak mandi" malam-malam nak mandi.....badan tue dah separuh bogel awal-awal lagik....seluar jek haku tak kasi tanggal.....raba badan memang melekit sungguh laaaaa......berlendir dok main ngan kakak dia sampai berpeluh-peluh.... mandikan jugak la...bukan la beria, haku simbah air jek kat badan itupun..."juk nyerrrrrr"....budak dah dapat mulut......

Nak tido pun dua malam nie.... "Mummy....niehhhhh" tunjuk bantal suh baring sebelah dia.... peluk dia...dia pun peluk..sampaikan haku nak layan tivi pun tak boleh.... bila kalih jek menjerit... itu yang dengan haku haku sekali melayang sampai ke pagi......

Perangai dua beradik yang paling haku tak tahan nie la...dah pandai bergaduh dua orang nieh...kakak pulak jenis susah nak membalas..yang si adik pantang tak dapat aper kehendak dia...rajin beno nak mencubit tangan kakak....tarik rambut kakak..... and setiap malam....sore mummy dah cam tarzan tercekik tulang...... tak larat nak marah dah..yang kakak pun manja kemain..yang si adik brutal tak ingat...... huhuhuhuhu...camne la aku nak jadi mak lindungan kaabah nie...sebab bila tahap sabar tue dah menipis memang dedua kenit tue kene tibai la ngan omak diyo nie hah....

anak hai anakkkkk

2 comments:

  1. mah,anak2 aku plak yg sulung tu pegi skolah jenih menguek kat skolah...yg nombor 2 tu jenis independent kat skola...mcm2 ragam...kalau yg sulung ,tiap kali balik skolah misti aku tny dia.."hari ni kakak nangis tak?",tp kat rumah payah pulak dia nak menangis...tp yg nombor 2 ..kat rumah...alahai...sikit2 uwek,sikit2 uwek...terbalik kot la plak budak 2 orangn nih

    ReplyDelete
  2. ekekeke itu la...ini tak layan lagik si kecik nie kalau dah sekolah tak taula camner.....umur cam gini pun ada ghuper buas..kat sekolah sok entah lah...

    ReplyDelete

please be nice to me