Pages

Wednesday, May 6, 2009

Cerita Tertangguh - Izzati Maisarah


Salam,

Ini cerita tertangguh pasal Izzati, disebabkan kesibukan (sibuk???) dan keterlupaan (lupa??) maka lupa pulak aku nak abadikan cerita dia kat dalam blog nieh....aperdaa..kata pemblogger tegar......tapi pasal anak pun lupa ker....cesss...

Kisah ni terjadi pada satu tarikh 23 April 2009.... masa tue aku kat office la..dok sakan menyiapkan report dan memblogging...dan berfb...dan bermacam-macam lagik...multitasking la katakan....... tetiba jek dapat call dari Abie... senang haku wat dialog je lah yer..

Abie : Ada kak na call?
Mummy : tak ada pun....naper
Abie : Izzati tue ha..tadi kat sekolah dia kene pukul ngan kawan dia kat kepala...
Mummy : hah!!! habis tue camner tue..
Abie : Entah kak na kata dia balik rumah muka dah monyok..makan jek muntah.....
Mummy : muntah!!! ish..... camne nieh...
Abie : Ni saya nak balik la ni nak bawak dia pegi hospital....

Hati nie tok sah cakap la..memang haku cuak... first sekali aku cuak dengar dia kene pukul kat kepala....second aku cuak bila dengar Abie citer dia muntah.... adush..tak tau nak kata la...memang aku rasa nak balik jek masa tue jugak...tapi kenangkan kerja aku memang banyak....report nak kene siapkan haritu tue jugak.... sebab weekend dah nak kene pegi outstation kaedahnya..... aku call kak na..

Mummy : Izzati camner kak na
Kak Na : cam tue la...lembik jek..
Mummy : dia muntah ker tadi
Kak Na : ha ah..dah dua kali muntah dah tue....
Mummy : cakap ngan dia jap...
Izzati : Hello mummy (suara dia lemah gilerrrrrrrr)
Mummy : Zati kene pukul kat mana nie sayang... (haku lak dah sebak sebek)
Izzati : Kat kepala....kawan kakak pukul
Mummy : Pukul dengan apa?
Izzati : pukul dengan buku.....
Mummy : abih tue...kakak pening ker....
Izzati : ha ah..
Mummy : okey kakak tunggu Abie balik yer..nanti kakak pergi hospital yer.....jangan tidor tau...
Izzati : okey..

Hati memang tak keruan sungguh laaaa...... jangan la jadi apa-apa kat anak haku...... aku still tunggu panggilan telefon dari Abie.... lewat petang tue

Abie : Ni saya kat hospital nieh..
Mummy : so camner?
Abie : Izzati dah muntah lima kali dah...
Mummy : hah!! alahai...isk...
Abie : doktor nak wat ct scan kat dia.....
Mummy : nanti apa-apa awak update la.....jangan lupa...
Abie : iyer.....jangan risau la saya ada kat sini....

Aku masih menunggu dan menunggu...... dekat sejam gak la... Abie call balik

Abie : Zati tak ada pepe....
Mummy : apa doktor cakap
Abie : dah wat ct scan aper seme...doktor tengok tak ada crack tak ada bleeding...
Mummy : habis tue yang dia muntah-muntah tue?
Abie : dia kene pukul dekat area mata dia...agaknya terkena urat kat belah mana tue yang buatkan dia pening dan loya...... doktor dah bagi ubat tahan muntah aper seme....
Mummy : Zati camner tue.....
Abie : ada ni ha..tengah baring...balik rumah nanti terus bagi ubat...

on the way aku nak balik...dapat sms dari Abie

"seronok saya tengok Izzati makan....berselera...lepas makan ubat tue...nampak dia dah okey...."

Dan haku rasa lega-seleganya........

5 comments:

  1. wah! tantek layout baru ni.. i like it!

    ermm..uik rasenye da lama da kes ni kan kak mah...skrg baru nak hupdate...eee sib baek ada fb..hehehe

    pepun skrg izzati da sihat kan...ermm kene remind kt cikgu dia tuh...

    ReplyDelete
  2. salam

    suspen tul anak jadi macam tu ek
    cian izzati.

    ReplyDelete
  3. ze...memang dah lama.....tapi sebabkan kene karang dan ku outstation itu yang jadi cerita tertunggak tue...

    cikgu ...itu lah...anak dah sekolah nie risau la macam2 kes...

    ReplyDelete
  4. Mah, apa lagi...pegi la serang hendap budak tu. Ko himpap lak paler dia dgn kamus dewan kulit keras tu! muahahahaha...zolimnya haku!

    ReplyDelete
  5. aduh...aku baca dialog ko ngan izzati..haku lak cebik..huhuhu..

    ReplyDelete

please be nice to me