Pages

Monday, November 10, 2008

Aku dan Pengangkutan Awam

Salam,

Huhuhu saja la nak citer pasal pengangkutan awam nie. Bukan nak citer banyak aper pun just nak share pengalaman aku jek dengan menaiki pengangkutan awam nieh. Since kereta pun tinggal satu jek so nak tak nak aku terpaksa jugak la naik public transport nieh. Pagi Abie hantar....memang tak sempat nak naik public transort sebab masuk kul 8 huhuhu maleh nak tukar time lagik....

So petang nak balik keje tue memang aku kene naik public transort. Medium yang aku gunakan adalah LRT dan Komuter.

LRT, kalau aku balik sharp pukul 5.30pm tue memang harapan aku turun stesen Dang Wangi terus dapat tren tue cerah la...if not kalau aku keluar lambat sikit 5.35pm memang aku kene que ler...dah la tue..nak naik first tren tue pun bukan senang harus terlepas dua tiga tren jugak baru dapat naik. Kadang-kadang, sebab nak cepat aku selit jugak, nampak agak2 lepas berdiri kat tepi pintu tue aku masuk jek....apa nak buat..terpaksa la...


camnie la keadaan kat Stn. LRT Dang Wangi petang-petang nak balik kerja.... huhuhuhu... ini pun kira ala-ala tak ramai la jugak.... aku que pun dah belakang nieh... amik gambar pun curik-curik kang orang kata...tak ada khoje minah nie amik gambo orang kat stn. Harap maaf kualiti gambar kurang memuaskan sebab haku guna camer phone jek...

Aku turun kat Stn. KL Sentral sebab aku kene naik Komuter pulak nak balik ke Kajang. Huhuhu skrg Komuter dah wat sistem que jugak...bagus ler tue...tapi tren sampai hampeh jugak menderu2 gak orang masuk tak ingat que tak ingat aper dah...yang penting dapat masuk sebab tren akan jadi sepadat-padatnya... dan aku tak penah tahu pun tren nie sampai baper minit sekali. Asal sampai jek memang berasak la nak masuk tren..nak tunggu next tren harus la pukul lapan aku sampai rumah kot. Ini pun aku naik tren dalam pukul 6.20-6.35 kul 7.00pm gak la aku sampai kat Kajang nun....

Hari Jumaat lepas aku rasa kemuncaknya laaaa sesak napas aku naik komuter nieh.. Orang sepadat-padatnya.... memang berpeluh tue tak usah ckp laaaa... pastu serius haku sesak napas....aircond dalam komuter aku dah tak terasa dah..... peluh mercik mercik jek..... nafas turun naik...huhuhh nak pitam pun ada....sabar jek haku tunggu sampai ke Stn. Serdang (yang mana keadaan clear sikit sebelum sampai Kajang)..... silap haribulan boleh haku muntah belahak kat dalam Komuter nieh..



Keadan dalam Komuter..ini kira dah lengang dah neih....sebelum tue sepadat2 umat....aku tak yah pegang tiang pun boleh berdiri elok jek tanpa jatuh..serius..masa nie....aku tak larat benonyer...tapi saja nak amik gambar for the sake of this entry..kui kui kui....

No comments:

Post a Comment

please be nice to me