Thursday, April 3, 2008

House Modification

Assalamualaikum

Huhuhuhu..enough of sad story la kan..... eventhough i'm still missing my mom so much....sedekah kan Al-Fatihah jek banyak-banyak untuk dia.

Back to the topik...cam aper jek bunyinyer kan....modification....cam gah ler sangat.... aku nie ikutkan angan-angan memang nak sangat la renovate rumah tue depan belakang....extend sikit... memang puas laaa dapur besar ruang tamu besar....tapi kesuntukan duit mana la nak dapat buat...tunggu la Abie dapat projek juta-juta ker baru la boleh kan kan kan..bila ek abie....

Hari Sabtu haritue.... aku kemas rumah...dalam pada kemas rumah dok la terfikir.... rupa-rupanya anak-anak aku tak ada sudut permainan...alah cam ala-ala playroom la....bilik kat rumah tue banyak kosong....kosong dari segi sebutan..tapi penuh dari segi dalaman....ekekeke... lagipun macam tak sesuai nak buat playroom bebudak tue..bilik bawah tue nak buat boleh...tapi kene tunggu tika dan saat nyer utk aku clearkan perabot2 yang ada kat rumah tue...dan barang2 dalam bilik tue....bila la agaknya dapat buat...vitamin M kuat betul aku makan....ahakss...

Lepas di fikirkan2, akhirnyer ruang tamu tue jek aku modified sikit..jadi la kan ada la ruang utk letak mainan anak-anak aku dan tempat utk dia orang main...at least boleh ajar sikit lepas main kemas elok2 susun cantik2....dan hasilnya tak ada la secantik mana pun..... cam gini je lah..





At least they have their corner to play ler kan..... hari sabtu malam tue pulak aku dapat barangan Tupperware yang aku order...selama nie aku guna tin susu jek...beli refill susu aku top up dalam tue..cam tue jugak la ngan milo..... tapi ada orang kata tak elok dok refill2 dalam tin tue...so aku decide nak beli barangan Tupperware...huhuhuhu sib baik kawan aku bagi diskon dapat la beli satu set one-touch tue.....

hari Ahad tue pulak....segala jenis Tupperware yang arwah Ibu dapat as a present aku keluarkan satu satu....aku susun atur balik....teh ucang satu bekas, susu kalsium aku satu bekas, milo satu bekas, susu-susu anak satu bekas, jus diet satu bekas (ahakssss)..... wah sukanya aku..nampak more proper dan teratur...tapi aku amik gambo....hat susu anak aku je ler..... yang lain2 tue... tak amik pun luferrrr....ngeh ngeh.ngeh.... so inilah hasilnyer.....jadi ler kannnn....





No comments:

Post a Comment

please be nice to me