Pages

Thursday, October 5, 2006

Alhamdulillah.... Aku mengandung.

3hb October 2006.

Period aku dah delay nie...tapi aku takut jadi cam bulan-bulan lepas... nam hari delay pastu period. This time dah lapan hari dah aku delay... aku memang jenis tak sabar... lunch time jek aku terus jalan pegi beli Pregnancy Test. Balik tue sorok-sorok lagi ngan klik kat opis nieh. Terus gi toilet. Buat cek sendiri... berdebarnyer aku tunggu... isk...takut pun iyer..takut aku frust lagi utk yang entah ke berapa kali..

pastue...errr..pastue.... aku tak percaya... betul ker nieh... i can't believe it.. sungguh ker... double line... clear.... merah..terang.... really... Ya Allah.. memang aku rasa nak menangis jek masa tue. Betul ker.... jangan la... tak sanggup aku kalau tak betul.

Aku keluar.... tunjuk kat Kak Fidah (klik aku dia pun ngandung gak nieh). "Akak..... " aku terus tunjukkan pregnancy test tue... "wahhh tahniahhh...tahniah...."... memandangkan aku ada history gugur last year... Kak Fidah suruh aku pegi check up secepat mungkin. Tapi tak sempat klinik tutup kul 4 aku pulak naik LRT gedebak gedebuk..harus dekat kl 4 jugak aku sampai klinik nanti..esok je lah.

4hb October 2006

Pagi-pagi lagi aku keluar pegi klinik. Abie cam tak caya..dia tanya camner aku leh confirm... aku ckp aku test sendiri kat ofis semalam. Aku pegi Kajang Plaza Medical Center. Tak dapat jumpa Dr. Jamil jumpa Dr. Fadzilah jek. Okey la very nice person... direct aku cakap.
"Doc, saya dah lewat dah nieh..semalam wat test positive"... dia senyum jek....
amik tekanan darah aku kemudian suruh aku baring dia nak scan. Aku memang cuak giler... takut tak jumpa kantung baby tue.
"Eh...ini dia..clear nie ha..confirm la awak mengandung....."
"Kejap yer kita ukur... ha betul la... awak dah 5 minggu pregnant"
"Doktor...any precaution ker saya kene amik..since saya pernah gugur tahun lepas."
"Biasanya kita bagi ubat utk kuatkan rahim pada siapa yang gugur tiga bulan ke bawah.. macam kes awak nie awak gugur dah empat bulan...memang kita tak dapat nak buat apa-apa. Tapi saya nasihatkan bila awak dah 4 bulan nanti... jangan banyak bergerak"
"mmm okey lah cam gitu...saya nak mintak mc satu hari hari nieh....." happy sangat..sampai tak mo gie keje....
"Okey..nanti amik ubat tahan muntah ngan mc yer... kat bawah..."
"terima kasih doktor...."

Abie aku tengok dah sengih-sengih.... balik klinik tue sakan meamsing sms kat semua orang bagi tau... nikmatnya ibu yang tahu dia mengandung..nak nak pulak aku memang mengharapkan aku mengandung lagi sejak aku keguguran haritue. Doa aku di makbulkan Allah pada bulan yang penuh keberkatan nieh. Syukur pada Mu Ya Allah...

Hari Ini.

Aku masih lagi berpuasa...aku tanam azam utk tidak tinggalkan puasa, bila lagi dapat peluang nak puasa penuh. Insya'allah.. aku akan tahan... biasa la kan bila tak tau tue sihat jek rasa tubuh badan...tapi bila dah tahu mengandung tue cam tak dapat ditahan-tahan sakit kepala. Sib baik semalam mc..memang aku flat giler petang semalam... Abie yang masa utk buka pose... tak larat sangat...

aku dah buat stok minyak cap kapak.... bukan utk sapu pun tapi utk bau....... Insya'Allah 20hb nie aku akan pegi utk second check up utk tengok baby growth. Aku harap kandungan kali ini akan selamat.... Jangan la di tarik nikmat bahagia nie Ya Allah.. tak sanggup lagi nak tanggung.

Insya'Allah aku akan update dari semasa ke semasa berkenaan kandungan aku nieh....doa kan aku selamat sehingga ke akhirnyer.

1 comment:

  1. Anonymous1:50 PM

    assalamualaikum..
    hi, saya jumpa blog awak tru Cari nye forum.. kebetulan .. saya pon blogger jugak..:)
    & kebetulan bulan lepas.. saya pon ngandung jugak.. tapi.. sempat sampai 6 minggu je.. & gugur..

    hope to read more about your pregnancy :)

    oh ye, congratulations!

    ReplyDelete

please be nice to me