Pages

Monday, November 17, 2014

Catatan....Demo Periuk Ajaib Noxxa


Assalamualaikum,

Benonya dari sehari ke sehari nak buat review pasal periuk ajaib Noxxa ni...tapi tak berkesempatan sebabnya aku masih belum expert jadi nya datang dari orang take expert nie idok la berapa nak meletup sangat kan.

Lama gila dah periuk ni masuk listing idaman hati...tapi tak berpeluang nak beli sebabnya banyak lagi duit nak diguna utk ke lain, esp utk anak-anak, dan biasanya aku ni..(aku ya bukan korang) bukan la jenis yang suka nak dump duit beratus2 utk beli gajet2 nie...

Tapi...tapi...tapi..sebab tak tahan sangat.... aku sanggup main kutu weh....main kutu ni macam instalment gak la kan kikikiki cumanya ikut giliran..ada orang kata la kan..baik la kumpul duit dump duit sekali tapi haku lagi suka bayo tiap2 bulan kakakakak pelik sungguh...




Ni la Periuk Ajaib kepunyaan aku...aku beli tanpa tengok memana demo pun... terpengaruh pasal Kakak aku guna periuk ni dan macam2 tok nenek dia masak guna dalam tu...

Gambar dah jumble up... 





Ataih ni antara yang aku masak tanpa tengok demo la...kiranya mudah sebenarnya..as long as ko tau mana tau fungsi yang ko nak guna.... High Pressure ke Low Pressure ke... Steam ke... first try aku..aku masak nasi goreng....masak dari beras..... first try nasi terlembik sikit...tapi okey la... boleh telan dan makan.... 

Periuk ni sangat berguna utk orang cam aku yang kurang masa nie.... ..biasa nasi goreng kan kene masak nasi dulu then baru goreng...hok ni dari beras2 tue ko leh create nasi goreng.... orang kata cam sama jek macam nasi berperisa lain kan terpulang... janji nasi gorem kikikiki...

Pastu aku dah masak bubur nasi, bihun gorem.... ngan kari ikan... so far so good walaupun main hentam keromo masaknya...hehehe

So semalam, aku arrange satu demo periuk ni utk anak-anak kutu aku...... upline aku la yang buat demonya..bukan aku pon..aku mana expert lagik.... 

So semalam dalam masa sejam (dua periuk) kami berjaya la masak pulut kuning, ayam golek, kari ayam, kek coklat, dan daging panggang..... 

Eh saya sangat teruja dengan pulut kuning sebab anak2 ku sangat-sangat suka ngan pulut...tapi haku tak reti nak masak.... bila ada periuk nieh... memudahkan aku untuk masak pulut dan senang la aku nak masak pulut lepas ni...memang teruja nokkk..

Kari ayam pun sangat cantik masaknya...masak kek coklat pun ko tak yah nak guna mixer segala jadah bagai..lebur jek seme dalam tu..kaco2 kasi sebati then steam siap!!!...

Ha..tak ke teruja... ayam golek pun...letak la seko ayam dalam tue..(dah siap marinate la kan) pastu masak la ko situ....tekan2..bior...

Hahaha... mengong... aku la mengong bukan koram.... excited... kikikikiki....  lepas ni memang rasa lebih confident utk aku gunakan periuk ajaib tersebut...





Ni lah hasil demo semalam.. satu jam..dua periuk ngan all the dishes...okey tak okey??.....

Perkkh.... tak cukup meletup lagik nieh...tunggu la..bila2 aku ada masa masa guna periuk nie... aku tayang lagik kat sini ngan resepi2 na....

Dok berangan nak buat sardin sendiri.... without bahan pengawet cam dalam tin tu... buat stok sendiri....(kononnnnnn).... 





2 comments:

  1. Macam-macam dah pn masak guna periuk nih. Saya pun guna pc noxxa. Memang mudah masak. Saya suka mkn segala bubur. Sapa nak beli pc noxxa nih boleh WA saya. Saya jual rm699 free pos. Nak harga member (murah le rm657.20) kena jd member dulu byr rm95.40.

    ReplyDelete
  2. WA ibuyati 019-249 4819

    ReplyDelete

please be nice to me