Tuesday, July 31, 2012

Catatan....Ramadhan 2012



Dah 11 hari dah kita berpuasa yer
sekejap jek kan....

Macam tahun tahun sudah ada jek diary ramadhan utk anak dara nieh
tahun ni patutnya bertambah la kan
Iskandar dah 5 tahun

Tapi budak tue langsung tak mo puasa..
hari pertama kejutkan utk sahur kepala angguk nak puasa
tapi tak bangun-bangun
tak per la Bang, next year kene jugak practice puasa

Izzati tahun ni macam ada rengekan sikit berpuasa
almost everyday boleh dikatakan dia akan merengek nak berbuka
tak macam tahun lepas nampak dia kuat
tahun nie macam dugaan utk dia lagi kuat kot

Puasa tahun nie biasa-biasa jek,
tak ada yang luar biasa pun
cumanya Insya'Allah raya tahun nie
kami sekeluarga akan balik ke Kedah
dah 6 tahun tak balik ke sana

Yang merasa balik kampung Izzati sorang jek
yang lain tak merasa pun...

Ada lagi 19 hari kita berada di dalam Ramadhan ni kan
dok terfikir-fikir sepanjang 11 hari Ramadhan ni
apa jek amal ibadat aku kan...
tak dapat nak tambah
kurang kurang kualiti ibadah tu meningkat la yer...




No comments:

Post a Comment

please be nice to me