Pages

Tuesday, December 21, 2010

Catatan....Risau!!!



Anak dara ni nak naik darjah 1
so far barang-barang 80% dah siap..
yang pending kasut sekolah dia ngan buku-buku sekolah dia jek

31hb nie ada taklimat kat sekolah dia....
apa yang nak aku bebelkan kat sini bukan pasal sekolah
tapi pasal aku risau

Sebagai Ibu memang rasa risau ni tak leh nak elak kan...
masa mula-mula prepare barang-barang dia nak sekolah nieh
ku rasa excited...rasa cam dah besar dah anak aku nieh.. 

Tapi dua tiga hari nie...rasa risau menyerang kat benak aku nieh
risau.... camner anak aku sekolah sok
camner dia nak gi beli makanan
camner dia nak turun naik van pegi ngan balik sekolah
camner dia ngan kawan-kawan dia...
camne gitu camner gini...
hish lama kelamaan risau tue jadik ketakutan pulak pada aku

Tapi sampai bila dia nak jadi anak emak je kan
aku kene lepaskan dia kan..kene percayakan dia kan...
hhhm... Izzati memang sangat excited nak pergi sekolah
aku pun excited jugak nak sediakan perkakasan dia...
tapi dalam masa yang sama aku juga risau sangat....

haish..cam gini ker perasaan ibu yang anak dia baru nak sekolah
mak dah prepare cuti seminggu taww anak nak sekolah...huhuhuhuhu.....



6 comments:

  1. sama mcm perasaan nurul konon nak anta khayra p taska...sekarang ni depan mata kalo dia jatuh pon nurul yg emo lebih2....cane la agaknya kalo kawan tolak dia...huhuh...gediks....

    ReplyDelete
  2. nurul..emak KIASU memang cam gitu ehehehe..

    ReplyDelete
  3. haha...jangan risau la akak...insyaallah takdak apa2..pandai la anak akak blajar nak uruskan diri kat sekolah nanti..budak2 cepat blajar..

    ReplyDelete
  4. salam kak mah..
    sebelom ni anak skul kat mana?
    ala..jgn risau la akk..
    masa 1st day dia skul 3 Jan tu akk ajar la dia..
    pastu sesekali masa mula2 skul tu pantau la klu akk rasa x yakin.. sy Alhamdulillah, ank sulung pun masuk darjah 1 n 31 Dis ni ada exam utk pilih kelas. tp sy x risau pasal dia sbb dia mmg masuk pre skul kat situ.. so,serba serbi dan smua guru2 kat situ dia dah tahu dan kenal.
    jangan risau kak mah.. ank2 sekarang ni bijak2. dorg cepat paham apa yg kita ajar.. :)

    ReplyDelete
  5. harap2 gitu la..dia boleh adapt dengan persekitaran sekolah..

    ReplyDelete
  6. ha ha ha..lin pun mcm akk gak pd thn 2010...mula2 mmg mcm tu kak, bwk bersav=bar n akk pantau jek..insyaallah ok...syaza dlu siap melalak n nk lari dr skola lg..end up ujung tahun dpt anugerah pelajar cemerlang hu hu hu

    ReplyDelete

please be nice to me