Wednesday, August 25, 2010

Catatan....Persediaan Raya!!!





Salam,

Semalam persediaan baby, hari nie persediaan raya...utk Mummy nak bersalin tak nak buat checklist ker.... ada ada...nanti jap nanti jap..tengah teringat pasal raya nie i buat je lah dulu yer....

Raya pun nak kene ada checklist ker?? huhuhuhu.... iyer ler kene la ada checklist kalau tak nanti over budget...

Okey mari kita go through

1. Baju raya anak-anak

Tahun ni syukur sangat..haritue menang contest look a like tue kan...then dapat la redeem baju bebudak nieh... sorang kira dapat la dalam dua pasang..eh dua pasang ker tak hengat...dan dapat la baby nyer baju satu set....pastue Ibu dia orang pulak murah hati belikan baju segala.... errrrr kakak aku kata ada banyak baju baju branded budak kat Ampang City...saper penah pegi sila bagi review.... tengok baju2 yang kakak aku beli tue.... okey la sangat kualitinyer... Izzati dapat jeans levis lagik...huhuhu..Iskandar dapat baju Polo....

Baju kurung Izzati.... sepasang dah ada...sepasang sedang di jahit... Iskandar baju melayu...sepasang dah ada...sepasang lagik ingat nak carik ready made jek....... kenapa sampai dua pasang......sebab tak tau nak pakai kaler aper di pagi raya....

2. Baju Raya Emak bapak

Mummy dah tempah satu maxi dress.... kain ada orang sedekah haritue syukur lagik murah rezeki...so bayar duit tempah jek... dalam RM60, pastu Mummy beli Maxi Dress jek satu lagik..... baju melayu Abie....haritue dah ada sepasang..... nanti dapat duit ingat nak beli sedondon ngan Iskandar warna baju melayu......oops tudung I tidak dilupa  nak beli pun dopasang je lerr..... carik morah morah jek then aku carik la manik ker aper ker ku hias la elok2 kat tudung tue...ngeh ngeh ngeh.....

3. Kuih Raya

Tak beli kot kalau nak beli pun rasanya dalam tiga jenis or dua jenis jek.... sebab confirm takkan abih punyer... ku beli kerepek2 jek tahun nieh itu pun empat jenis jek.... lagipun ku tak tempah langsung kuih raya tahun ni dengan sesapa....

4. Kasut Raya anak-anak

Hmmm plan jek...tapi rasa kene beli jugak... Izzati asik dok lenjan selipar sampai dah lebam birat..... Iskandar banyak lagik kasut2 yang elok di pakai tapi dah ala-ala ketat...hai budak2 nie cepat nau membesar....... masalahnyer ku tak reti nak membeli kasut bebudak nie...aku dok pk nak mudah jek main sarung jek..... Izzati semalam lagi best request kasut TESCO jek RM19.90 ehehehehe..murah pun murah nanti kita carik yer kakak.....

aper lagik ek??? rasanya yang wajib itu je lah kot... cam langsir, alas meja rasanya itu tak perlu..walaupun dah bertahun-tahun since arwah ibu tak ada tak berganti segala.... mana yang ada kat rumah nieh itu jelah yang digunakan lagipun ada ker orang nak datang rumah aku raya nanti uhuksss....

I cuti pun dua hari sebelum raya jek pastue dah keje dah.... huhuhuhuh sadis sungguh........

Yang penting nak operasi rumah tue..... sebelum ku bersalin..... alang2 nak raya nie buat sekali harung jek...bila lah dapat operasi rumah..... arrrgghh..banyak nau barang.....





3 comments:

  1. disebabkan cuma sambut raya di kg, saya cuma siapkan baju anak2 jer..kuih sikit2..yg lain2 tu tolak tepi..tapi baju melayu anak2 pun blom cari lg..huhu..

    ReplyDelete
  2. kami baju melayu n baju kurung xyah dh...sbb pkai ms keje kawen adik...

    kuih hu hu hu nmpk gaya mcm mls membuat, mgkn kuih suji n kuih kacang jek kot yg len ode dr kwn tu pun dh nk habis rm 100....ala mkn sendiri jek

    baju jln ank2, kene borong lg 1 psg sorg kot...

    bajet kecik xde bonus...

    ReplyDelete
  3. belum ada anak, x piki lg..lani piki mak bapak dulu.ehehe..inilah cik mia.

    ReplyDelete

please be nice to me