Wednesday, August 11, 2010

Catatan....Diary 1 Ramadhan



Beria jek nak berdiari bagai kan...bukan aper pun...disebabkan aku tengah mengandung 28 minggu nie dan merupakan percubaan kedua Izzati utk berpuasa..saja la aku nak buat diari nie kan....

Malam tadi bila dah balik rumah dalam pada mengongoi menangis tak dapat ikut berjalan, tetiba Izzati cakap ngan Mummy dia...

"Kakak nak puasa esok mami....kakak nak bangun sahur...."

"okey..kakak tau kan puasa tue camner....kakak tak leh makan tak leh minum..."

itu jelah konsep pertama yang ku ajar pun untuk dia berpuasa.... konsep-konsep lain tue sok Insya'Allah seiring la bila dia meningkat dewasa sok.....

(gambar cilok kredit toe kampung-sesok.blogspot.com)

Mummy masak nasik setengah pot jek.... keluarkan ayam dengan harapan nak goreng sahur sok.... awal-awal dah Mummy soh kakak tidor.... kul 10 dah paksa tidor nanti payah nak bangun.... sib baik dia mendengar kata....

Abie pulak balik lambat....kul 4.30 pagi baru Abie balik dari keje.....balik keje jek Abie terus kejut suh bangun sahur..... 4.45 Mummy bangun.... Abie bawak balik KFC.... dia kata balance makan-makan meeting....




Abie kejut kakak bangun sahur...mujur sangat la dia mudah nak bangun..... tapi Mummy sorang jek makan nasik...makan nasik ngan ayam kfc...boleh ler kan..... eheh tak makan nasik kang pengsan lak Mummy....kakak makan ayam seketul pun tak abih..tanya dia nak makan nasik tak..tak mo.... harus ku kene buatkan susu sebotol utk dia.....

Entah aper citer la kakak puasa hari nieh...telefon Mak Long dia tak dapat-dapat.... harap harap kakak boleh bertahan puasa hari nieh..... dah pesan...tak tahan dapat separuh hari pun tak apa......

Mummy pulak setakat tengah hari nie Alhamdulillah masih boleh bertahan.... masa mengganti puasa haritue...asal puasa jek mesti Mummy migrain teruk sangat....setakat nie belum lagik nak rasa sakit kepala..... moga moga bertahan la Mummy sampai ke hujungnya...

Diari 1 Ramadhan ni belum habis lagik...... Mummy still tak tau progress kakak puasa macam mana....tapi Mummy dok harap sangat kakak boleh puasa hari nieh... umur pun dah 6 tahun...

Malam tadi Mummy wat Tarawikh sorang-sorang kat rumah..... lama dah tak Tarawikh.....ada peluang buat la kan.... tak dapat gi surau, buat kat rumah pun tak apa kan.....

Ramadhan kali ni Mummy rasa berbeza sikit...sebab Mummy tau Abie takkan selalu dapat berbuka puasa bersama-sama dengan Mummy...esp on weekends.... rasa kehilangan sikit..... keje Abie yang tak tentu masa tue.... hhhhm...kene belajar la buka puasa sorang-sorang kan.....sedihnyer.....

the diary will continue.......







1 comment:

  1. Anonymous3:06 PM

    If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete

please be nice to me