Tuesday, June 29, 2010

Catatan....Kari Kepala Ikan!!


Salam selamat pagi semua..

Alhamdulillah novel novel tue hampir langsai..ada lagi tak berhapdet tue.... ada lagi sebeban novel novel kat rumah yang belum di punggah....sabar yer..nanti i hapdet lagik....nanti i hapdet kat tepi tepi nie jek boleh la refer kalau nak...tetiba perasan cam ramai la sangat nak beli novel 2nd hand haku nieh ahaks...


Okeh..berbalik pada tajuk..kalau Aznie bergaduh ngan dapur jadik laksa.... last saturday setelah sekian lama Abie tak bergaduh ngan dapur.... so sabtu lepas Abie bergaduh ngan dapur..jadiklah kari kepala ikan merah....

Mengandung nie......tekak ni memang rasa sedap sangat..kari...segala tok nenek mee...nasi nasi ni al kureng sikit....eheheh.... kari kepala ikan adalah dimakan waktu tengah hari...... di lawan dengan tenggiri goreng dan pucuk paku goreng belacan.....

sila tengok... Iskandar makan nasi ngan ikan tenggiri..abih!!!!! pecah rekod anak bujang aku makan nasik abih.... Izzati cam biasa la kan.....badan tengah nak naik..makan sajer...



untuk yang tak tau..... i memang jarang masak kat rumah...nak merasa makan cam gini memang tunggu Abie je ler.. (rasanya setiap kali entry makan mesti aku bagi tau kan ahakssss)...

inilah kari kepala ikan merah ttewwwww.....


pucuk paku goreng belacan......


tenggiri goreng..... ada lagi satu...ikan kurau.... ikan masin.... ehehe tapi tak masuk dalam ini gambar la pulak.... lama giler kan tak wat entry makan-makan nieh eheheheh.... i tak penah letak resipi punggg... sebab masakan yang yer olls lagik terer dah mastersssss.....






4 comments:

  1. bertuahnya dpt en abie cenggitu gaya. kari lagi dibikinnya...i like karo so the very much!

    ReplyDelete
  2. iyer part masak memasak serah padanya.... part lain seme haku uhuksss....

    ReplyDelete
  3. fuyyoo...terrornya abie blh masak kari kepala ikan...
    my fav too...

    ReplyDelete
  4. dia serba serbi leh masak asal ada bahannya....

    ReplyDelete

please be nice to me