Pages

Saturday, June 12, 2010

Catatan....Checkup Kali ke 3 kot....


Hari nie gi checkup.....
Abie keje pagi lak tue....aisey...
Saper nak hantar.....

Abie kata hantar dia gi keje...
Alhamdulillah.... sib baik la budak dua orang nie perangai ada sikit behave...

Kakak tak larat sebab batuk..... malam tadi dah muntah selambak atas tilam...
Adui sakit pinggang haku membasuh tilam ngan comforter....

Pegi klinik kul 10.30 ingatkan orang ramai gila..
Sekali eh..tak ramai parking pun mudah dapat...
Alhamdulillah di mudahkan....

Errrr....pelik yang pertama...
lepas amik urine aper seme..
Nurse tanya nak jumpa doktor saper..aik..tadi dah cakap...
pastu dia suh tunggu kat depan...errr i know.... tapi tak pk pepepun..

Kepelikan kedua....
masuk-masuk Dr. Jamil tanya..

Mengandung kali keberapa?
3..

Dedua normal ker?
Ha ah normal...

First baby berat berapa?
errr 3.3kg

Second baby?
3.23kg rasanya..tak ingat...

Bila last period....
masani dah pelik giler dah..... lerrr kat buku aku tue kan ada..
errr tak ingat la doktor..saya dah 20 minggu dah nieh...

Bila due date? lagi sekali pelik
29 October...

Okey kita scan.... sempat gak jeling buku rekod aku tue..apasal nipis ek.... hhhmm...tak pk pepe lagik...

Lepas scan aper seme.... doktor bagi kad baru...
aik..mana kad aku...kenapa dapat kad baru...tapi mulut ada sikit berat mau tanya...

Keluar-keluar dari bilik doktor....tergerak hati baca kat kad tue..aiseyyyyyy....
bukan kad aku daaa...ada nama aku jadi Nurina Zainuddin..... terus pi cakap ngan nurse kat kaunter....

Ni bukan kad saya nie, saya Azimah......tertukar ker...aku dah risau jek buku rekod aku dah bertukar ngan orang....

Dah settle bayar aper seme.... rupanya.. Nurina Zainuddin nie masuk dalam group kononnya family haku...aku ckp...err saya tak kenal pun Nurina Zainuddin nieh....

Alah-alah.... menunggu pulak la nurse tue betulkan rekod aper seme.... menunggu tue lagi lama aku dok menunggu doktor....

Bia dah betulkan baru la dapat kad asal aku balik..hish hish hish...patut la Dr. Jamil tanya soalan pelik pelik kat aku..huhuhuhuhu.....

Selesai part aku, pegi bawak Izzati jumpa doktor pulak....hei la kakak.. ada radang tekak pulak..batuk teruk....

Eh KPMC ada promotion utk bersalin...sapa yang bersalin utk kali ke tiga dan keatas...bilik yang direquest akan diupgrade..ngeh ngeh ngeh......tapi rasanya KPMC dah naik harga dah kot...dulu Single kalau package bersalin nie dalam 12++ jek now dah jadik RM1400....so naik la sikit kot..bagi aku reasonable lagi kot...itu kalau normal..

Kalau c-zer rasanya start dari RM4500..huhuhu mintak dijauhkan laaaa aku di belah...








No comments:

Post a Comment

please be nice to me