Pages

Thursday, April 15, 2010

Catatan....Admitted!!!

Salam,

Iyer..... saya admitted..masuk hospital...gara-gara mabuk yang terlampau akibat mengandung kali nieh....

tak pernah pernah saya kene admit mengandung anak pertama kedua....kali ni saya kene admit...fuh.... letih jenuh....tapi itupun atas nasihat orang..memang ku pergi serah diri ke hospital...


sejak demam...saya tidak lalu nak makan....hanya minum semata....dan disebabkan itu apa yang masuk ke tekak akan keluar balik....sudahnya dehydrate lah kan... kencing pun kene infection sebab kurang air....

hari Isnin haritue saya di masukkan ke wad.... hari rabu saya keluar...dan sambung mc sampai hari Jumaat..... next week... wallahu'ala tak tau la aper cerita... kat hospital amazingly saya tidak muntah muntah langsung....mungkin sebab air masuk berbotol-botol....

balik rumah jek saya start muntah balik.... adush...kene sound dengan Abie..suruh minum air banyak banyak....alamak...waktu sekarang air kosong adalah sangat menjadi musuh ketat saya....nak minum air sejuk sejap pun saya tak berani....

adush.... kaki saya dedua belah dah start rasa nak cramp...lupa pulak nak mintak kalsium dengan doktor semalam.....sebab aper jenis kalsium memang tak masuk ke perut saya ...time izzati dan iskandar ada jugak la saya minum susu ...tapi this time around..memang tak lalu nak teguk susu pung.....

so saya sudah beli horlicks....kene paksa diri minum horlicks... adush..jangan la kene simpul biawak nieh....sangat sakit.....tak sanggup betul....

inilah dugaan-dugaan saya ketika mengandung...lain orang lain pulak ragamnyaa....

mudah-mudahan dugaan yang saya tepuh ni akan terbalas dengan gugurnyer dosa dosa kecil saya.....

doktor kata.... dah masuk 4 bulan sok baru hilang segala alah nieh.... lagi empat minggu saya nak menghadap alahan ini...... Ya Allah kuatkanlah semangat saya.....

baru lepas muntah..... sangat perit tekak...malam ni saya hanya berdinner kan oat dan milo sahaja.....anak-anak? errr sila la minum susu banyak banyak....sangat kejam disitu......uhukss.....

gambar2 di hospital...tak koser nak hamik...muka tak cun ketika pregnant...tak mau tayang....





10 comments:

  1. slm kak, kite ms preg yg xlarat adalah simpul biawak kt blkg betis...skang xpreg pun kengkadang kene gak simpul biawak

    ReplyDelete
  2. sorry mah, aku baru dapat masuk blog ni...baru tau ko masuk spital...sabo ye mah...sket je lagi..insyaallah semua akan berjalan lancar kelak...amin..

    ReplyDelete
  3. perghh azabnyer masuk air..haku ari tuh 20 botol air masuk..memang kat sepital tak muntah langsung tapi balik umah muntah balik..dok umah 2 ari jerk pastu admitted balik..

    sikit lagi okeh la tuhhh..bebawak sabor erk..itulahh dugaan nyerrr..

    simpul biawak aper erk..pestime dengar..kremm kaki erk..

    ReplyDelete
  4. sebab tu la aku sgt fobia nak ngandung...kalo aku punya style dari 2 bulan nak ke 3 bulan...time tu mmg lembik ler muntah, sakit kepala tok sah cite lah...sampai muntah ijo, pas tu mesti admit punya....duk spital masuk air terus ok...tapi bila balik umah mula la buat balik.......
    kerja tak yah cite la, kat opis mmg melepet jer, asik tido kat tempat..
    so kalo aku ngandung, org mmg tau tak yah la nak sorok2...n time ni mmg org tak berani nak tego sebab muka mmg masam giler...

    sabar je lah yer....doa2 mabuk tu cepat hilang....

    ReplyDelete
  5. Get well soon mah!!!

    ReplyDelete
  6. get well soon... dan kuatkan semangat.

    hang patut pi bercuti lah.. tenang2kan hati tuh.. :)

    ReplyDelete
  7. thank you all....

    adzlina..memang sakit simpul biawak nie kan..sengsara..


    dek..tak per aku paham...

    shiela...iyer simpul biawak tue cramp ler tue...memang hazab... kali ni punya pregnancy memang ada sikit teruk.... betul...dok sepital sihat...kat rumah mak aiii dia bantai gak muntah...malam tadi tak leh tido asik muntah jek...

    noor..itu ler...rasa cam tiga orang jek anak den ni ha....uhhuhuhu

    deeb get weel soon tu kene tunggu aku abih pantang kot baru sihat betul2...

    ed...nak bercuti....aku matahari pun tak leh nampak nak pi bercuti....

    ReplyDelete
  8. sabar ler chik....ini sume...dugaan...

    ReplyDelete
  9. Salam,

    kalau nak, bleh try sparkling mineral water... air gas tanpa gula... lepas minum sendawa bertalu-talu. buang angin dalam badan secara tak langsung...

    ada lagi budget lebih, beli pil kalsium...

    tahan... skit lagi abih la tu, insyaAllah...

    ReplyDelete
  10. sparkling mineral water ek.... botol biru tue kan...nanti try carik....

    ReplyDelete

please be nice to me