Friday, March 26, 2010

Catatan.....Teringat.... Al-Fatihah





Gambar-gambar kat atas adalah gambar-gambar terakhir kami beramai-ramai adik beradik bergambar dengan Arwah Ibu... itupun tak cukup dua family.... masa nie kami semua kat KLIA jemput Ibu balik dari buat umrah. 

First day hari raya.... 4 tahun lepas.... masa ni aku dah mengandungkan Iskandar.... start balik dari buat umrah nie lah Ibu dah mula rasa tak sihat.... tak sedap badan...

Pagi tadi masa tengah sarapan...tengah kunyah-kunyah roti canai.... sebelum tue aku dah muntah teruk sangat.... menggigil-gigil badan...entah kenapa masa tengah sarapan tue...aku teringat kan saat-saat aku jejakkan kaki kat rumah Angah masa hari Ibu meninggal....

Bergenang-genang airmata..... aku anak manja...bila keadaan badan tak sihat..memang aku nak sangat perhatian...nak sangat bermanja-manja dengan orang...dan orang yang paling aku nak bermanja adalah Ibu aku.... errkk aku tak leh nak menaip nieh.......tapi aku rasa nak sharekan rasa hati aku kat blog nieh..
Bila keadaan mabuk cam gini aku rasa Ibu lah orang yang paling bising..suruh jaga gitu gini..... macam-macam pantang yang dia suruh aku ikut bila aku tengah mengandung.... Ya Allah....tak berenti pulak airmata nieh...

Iyer..aku anak manja ibu dan ayah.... apa kehendak dan permintaan aku mesti ditunaikan... bila tak sihat memang sangat-sangat dimanjakan....

Rindunya aku......
Al-Fatihah...




8 comments:

  1. melati,
    aku paham perasaan hang. kadang2 bila sakit demam, mak juga kita nak walaupun ada suami.

    in fact masa aku sakit bersalin, rasa mcm nak suruh mak aku jer teman. rasanya dia lagi memahami..

    al fatihah untuk mak hang...

    ReplyDelete
  2. tks ed.... dah tua2 pun nak mak lagi kan...iyerlah dah mak kita...

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah..moga rohnyer tenang disana..

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah

    aku faham mah...wlupun mak aku ada lg..tp abah aku dah takde...huhu...

    harini pun tadi aku menangis beriya sbb teringatkan mak aku, rindu masakan dia. pdhal mak aku ada lagi. tak dpt bayangkan klu dia dah takde..

    ReplyDelete
  5. yela...ble apa2x..mia pun selalu nk kan mak di sisi....smoga akak kuat smgt ye

    ReplyDelete
  6. tks na...

    insya'allah mia....akak pun harap mia kuat semangat jugak...

    ReplyDelete
  7. tks na...

    insya'allah mia....akak pun harap mia kuat semangat jugak...

    ReplyDelete

please be nice to me