Pages

Thursday, December 17, 2009

Catatan....Stress!!

Assalamualaikum,

Macam entry sebelum nie sebenarnya saya sangat buntu nak buat apa-apa entry pun. 
Petang nie rasanya kalau tak tulis apa-apa otak aku lagik buntu kot...

Memang jem sungguh pala nieh...

Aku terkadang terfikir...
bila kita susah ada ker yang boleh bantu kita..
ada ker yang sanggup susah senang ngan kita..

Kadang-kadang kita lupa kita nie ada keluarga kan
kita sakan dok fikir kawan sana sini
tapi end up keluarga sendiri sebenarnya yang ada dibelakang kita
yang membantu kita...

Tapi kan sebenarnya aku ni manusia yang sangat berat mulut...
esp. kalau nak mintak tolong dari keluarga sendiri
rasanya aku rela diamkan segala masalah aku dalam diri aku sendiri
tapi iyelah kalau mintak tolong family pun sampai tahap mana yang dia orang leh tolong
diri sendiri kene cari jalan penyelesaian jugak...
sampai bila nak mengharap orang....

Yang tinggal hanya kesabaran..
kesabaran yang kadang-kadang memang akan lenyap bila kita dah tak berdaya nak menanggung..
tapi apa yang aku ada....hanya kesabaran...
yang entah tak tahu sampai bila....

iyer...saya sangat-sangat stress ketika ini...









http://azimahas.blogspot.com

2 comments:

  1. Salam

    Jangan la stress.. sebenarnya memang kita tak boleh terlalu mengharap yang kita akan dibantu apabila susah.

    Kelak kita akan rasa kecewa bila tiada sape yang dapat membantu di saat-saat kita amat memerlukan. Tapi tidak la bermakna kita kena hidup keseorangan.

    Mungkin mereka tak mampu membantu dari segi teknikal.. tapi mungkin pendapat dan doa mereka boleh membantu.

    Hanya Allah, Penolong yang tidak akan mengecewakan kita. Doa adalah senjata orang mukmin.

    Peace.

    ReplyDelete
  2. betul juga...kdg2 ble kte ditimpa mslh...kte buntu nk cari sape yg leh tlg kte...at last, kte kembali pd keluarga...pepun, mmg kte yg kena piki pencarian nak kluar dr mslh tersebut & Allah hrs lah jd tempat sandaran utama...jgn sedih2 kak..

    ReplyDelete

please be nice to me