Thursday, December 17, 2009

Catatan....Stress!!

Assalamualaikum,

Macam entry sebelum nie sebenarnya saya sangat buntu nak buat apa-apa entry pun. 
Petang nie rasanya kalau tak tulis apa-apa otak aku lagik buntu kot...

Memang jem sungguh pala nieh...

Aku terkadang terfikir...
bila kita susah ada ker yang boleh bantu kita..
ada ker yang sanggup susah senang ngan kita..

Kadang-kadang kita lupa kita nie ada keluarga kan
kita sakan dok fikir kawan sana sini
tapi end up keluarga sendiri sebenarnya yang ada dibelakang kita
yang membantu kita...

Tapi kan sebenarnya aku ni manusia yang sangat berat mulut...
esp. kalau nak mintak tolong dari keluarga sendiri
rasanya aku rela diamkan segala masalah aku dalam diri aku sendiri
tapi iyelah kalau mintak tolong family pun sampai tahap mana yang dia orang leh tolong
diri sendiri kene cari jalan penyelesaian jugak...
sampai bila nak mengharap orang....

Yang tinggal hanya kesabaran..
kesabaran yang kadang-kadang memang akan lenyap bila kita dah tak berdaya nak menanggung..
tapi apa yang aku ada....hanya kesabaran...
yang entah tak tahu sampai bila....

iyer...saya sangat-sangat stress ketika ini...









http://azimahas.blogspot.com

3 comments:

  1. Salam

    Jangan la stress.. sebenarnya memang kita tak boleh terlalu mengharap yang kita akan dibantu apabila susah.

    Kelak kita akan rasa kecewa bila tiada sape yang dapat membantu di saat-saat kita amat memerlukan. Tapi tidak la bermakna kita kena hidup keseorangan.

    Mungkin mereka tak mampu membantu dari segi teknikal.. tapi mungkin pendapat dan doa mereka boleh membantu.

    Hanya Allah, Penolong yang tidak akan mengecewakan kita. Doa adalah senjata orang mukmin.

    Peace.

    ReplyDelete
  2. betul juga...kdg2 ble kte ditimpa mslh...kte buntu nk cari sape yg leh tlg kte...at last, kte kembali pd keluarga...pepun, mmg kte yg kena piki pencarian nak kluar dr mslh tersebut & Allah hrs lah jd tempat sandaran utama...jgn sedih2 kak..

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:47 PM

    If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete

please be nice to me