Monday, November 30, 2009

Catatan....Hari Raya Haji


Assalamualaikum,

Bawak laptop balik rumah pun keje haku dok layan youtube jek tak sudah-sudah.  Hahah dok merembes tak abih-abih Edward Cullen...err next entry yer... entry tanpa gambar....

Okey. Raya Haji nie aku sambut biasa-biasa jek tak ada la beria-ia even tak masak pepe pung.  Tak ada preparation langsung.  Pagi raya pun terbangun lewat...sedar2 terdengar orang bertakbir dari surau...bingkas bangun aku jadinya.  Kejut Abie bagai, hajat hati tahu ni nak la solat raya kat surau...abih dah terlambat anak-anak pun sedap tido lagik camner...

Lepas jek Abie balik dari Solat Aidil Adha....kita orang bergegas pi rumah Mak Long Izzati.  Kat sana.. Kak Na masak rendang ayam gitu ada la lemang ngan nasi impit....errr apekah..apekah..apekah..iyer kawan-kawan benar......adalah saya dengan ini adalah kanto di pagi Raya Aidil Adha dengan memakan nasi impit dan lemang...



oh gambar cilok yer terang-terang ada blog yang haku cilok tue kat situ....ehehe...




dan lemang pun adalah cilok jugak gambarnyer...


 Hajat hati nak tala lemang jek...tapi nasi impit tue kuat tul godaannya....ehehe so adalah kantoi yer....

Dalam tengah hari balik rumah sebab Abie nak Solat Jumaat pulak.  Dapat sms dari Angah, tanya nak gi umah Abang Adi tak....tengok keadaan Abie lah.... Abie balik dari Solat Jumaat jek aku pun tanya nak gi Damansara tak? Dia pun okey jek so dalam kul 3 petang kita orang pun bergegas ler ke Sri Damansara rumah Abang Adi.

Sampai umah Abang Adi aku dah terbau-bau rendang ayam....fuhhh...godaan lagikah!!! Tengok..Nasi Impit lagik....tengok-tengok ada Nasi Berani...eh Beriani...apekah apekah!!! Ohh..tidak..Nasi itu tidak saya makan tapi disebabkan pagi sudah kanto Nasi Impit maka dengan tidak bersalahnya saya makan jugak Nasi Impit di rumah Abang Adi....hahahaha....huhuhu...

Lepak umah Abang Adi, lepas Maghrib baru gegas balik rumah. 

Okey lah..malas nak citer panjang-panjang....cut long story short..Hari Kedua Raya pun kantoi gak lagik sarapan ketupat ngan rendang bekal Angah bagi. 

Pastu tengah hari sedap jek tala nasi ngan daging bakar kat rumah Kak Na...malam pulak Makan Nasi lagik ngan sup tulang....

eheheheh teruk tul kang....

So pagi tadi ku ym dengan Puan Pengerusi Majlis C99HTN nieh..nak bagi tau..nak tarik diri sebab rasanya...tak baloi lak haku masuk kalau dengan rasa tidak bersalah nya haku jamah nasik....

Tapi Pn. Pengerusi kata...tak apa lah..teruskan jek....tarik diri ker tak tarik diri ker...bayar tetap bayar....ahakss.... ..of course...aku tau memang awal-awal lagi aku takkan menang...sebabnya sejak tak makan nasi nie..berat haku statik jek tak turun-turun pung...

Nak salahkan diri sendiri jugak sebab aku tak exercise...tapi kan pepagi haku turun naik tangga naik komuter bagai lagik tue..tak cukup lagi kah...hehehe......

So geng....mana yang tak kantoi tu teruskan usaha anda yerrr....

Jangan lah kantaoi seperti saya....ngeh ngeh ngeh...






http://azimahas.blogspot.com



1 comment:

  1. Anonymous3:05 PM

    If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete

please be nice to me