Wednesday, September 30, 2009

Catatan....Hari Raya Kedua

Assalamualaikum,


Citer raya yang tak abih lagik, baru raya kedua (dah nak abih dah pun..cam aaa banyak citer raya)....


Seperti dijanjikan, raya kedua kita orang adik beradik pakat pergi beraya rumah saudara mara terdekat...


tak ada la ramai pun...tapi sebab rumah jauh-jauh jadi la perjalanan tue satu hari suntuk ler jugak...







kat atas ni gambar caca marba je lah yer....kalau nampak lepak-lepak tue kita orang kat rumah Ucu Saniah kat Shah Alam. Ucu Saniah ni adik ipar Ibu..kiranya adik ibu tue pakcik kita orang la....Ucu Daud pun dah meninggal...so adik beradik ibu yang tinggal pun memasing kat Singapore.... so rumah Ucu Saniah ni memang every year jadi rumah wajib....sebelum tu kita orang singgah umah Ulong kat Cheras....


kat rumah Ucu Saniah la jumpa Jambu Susu..yang kaler putih tue....Angah ngan Kak Liza tergila-gila makan..haku tak ada la nak makan sangat pun..masam berdenting...makan gitu gitu jek....





lepas gi umah Ucu kita orang berangkat anak beranak ke rumah Wak Naseh kat Jalan Kebun, Klang...dulu kecik-kecik kiranya Batu 6 ni kampung kita orang la... Arwah ayah kalau raya memang balik sini la selalu... itupun aku tak merasa kot..sebab rasanya sejak aku lahir....aku tak ingat pun ada beraya berkampung kat Bt. 6 nieh...ada tue ada..tapi biasa la kan..memory loss....yang aku ingat pagi raya pertama memang ke Klang la acara wajib....


orang tua yang tinggal kat Bt 6 nie pun Wak Naseh nie la...kakak kepada arwah ayah aku.... antara rumah yang kiranya wajib la pergi time raya....


sepupu2 tue ada la yang ingat dan kenal..tapi anak-anak diaorang....haram tak ingat....nak nak aku generasi yang muda....mana nak kenal....hampeh jek kan...







seronoknye beraya kat Bt 6 nie, sebab ada pulak se-pokok mangga tengah lebat berbuah.... Abie, Angah ngan Kak Liza..sakan dok petik mangga... anak-anak sedara yang tak pernah mengait buah...kiranya time nie belajar-belajar kait buah..


anak-anak sedara yang tak pernah makan buah mangga ngan kulit-kulit...kiranya time nie la baru nak kenal nak belajar....heheheh betapa bandarnya aku rasa hidup haku...ahaksss....


kiranya rumah tu cam kita orang jek yang punya....







banyak gambar kat rumah Wak Naseh ni la pun... lepas rumah Wak Naseh ni menuju ke Andalas pulak rumah sepupu kita orang...


hari pun dah petang.... masing-masing ada arah tujuan lain pulak lepas tue....kebetulan dah kat Andalas.. Dak Niza pun ada kat Andalas....Aku ngan Abie mintak diri balik dulu nak pergi rumah Niza...dapat la jumpa anak-anak angkat yang setahun sekali baru dapat jumpa... Damia ngan Aqil...


Well Niza..mu hutang raya rumah akak tahun ni tau....sib baik la Adik Jeman nak menikah...kalau tak, tak kira mu harus jugak la singgah...aper nak buat... ku ke Klang...mu ke Kajang..mujur je lah akak dapat beraya rumah awak...eheheheh...


sekian, raya kedua nya citer...


Raya ketiga ngan keempat??.... dan seterusnya Raya Ketujuh..baru la meriah balik raya haku... Raya Ketujuh itu lah yang korang tengok gambar-gambar Album Raya tue....


so ini jelah kot citer raya haku ini tahun.... kalau ada pun lepas ni ku tepek gambar je lah....

1 comment:

  1. ishh da smpai klg tu nape xsinggah rumah ze kak mah oiiii??? dokat da tu...ekekeke

    ReplyDelete

please be nice to me