Pages

Friday, June 26, 2009

Catatan.....MJ Died at 50


kredit to pakcik google pada gambar di atas

Salam,


I think most of us dah dengar pasal kematian Michael Jackson nie kan....apasal la pulak aku nak sibuk-sibuk cerita pasal MJ kat dalam blog haku nie...

sementera memerah otak mencari idea utk diabadikan di blog nieh...tetiba ada pulak berita nieh...

masa memula dengar kat radio....tak sure whether its true or not...pastue bila aku dok gugel gugel....seems like the news is true enough mengatakan MJ telah pun mati disebabkan serangan jantung....

aku memang suka lagu-lagu dia....tapi aku bukan lah peminat fanatik....tapi zaman lagu-lagu Beat It, Billie Jean, Thriller meletup-letup dulu.... aku rasa aku di zaman kanak-kanak lagik...dan sungguh memang waktu tue...aku sukakan lagu-lagu dia dan MJ sendiri..

tapi bila meningkat dewasa ditambah pulak dengan perubahan muka.... minat tue bertukar menjadi biasa-biasa aja...tapi lagu dia tetap aku dengar..malah aku rasa...lagu-lagu dia universal...tak ada la unsur-unsur cinta...banyak unsur-unsur kemanusian dalam lagu dia tue...

well...aku tak tau la patut ke tidak aku sedekah kan Al-Fatihah pada MJ nie...sebab..aku tak pasti berita dia memeluk Islam tue sohih ataupun tidak...

wallahu'alam


No comments:

Post a Comment

please be nice to me