Pages

Thursday, May 21, 2009

Rumah oh Rumah







Rumah Ku Syurga Ku
(kedua-dua kereta itu bukan lagi milik ku cewaahhhh)

Salam,

Saja je rasa nak menceceh. Tak tau nak update aper sebenarnya. Tapi rasa nak menceceh. Apa yang nak dicecehkan pun haku tak tau......ooo idea datang lah kemari...kemanakah dikau idea.

Hmmm sesungguh saya teramat-amat la cemburu dengan rerakan yang bercerita nak pindah rumah nieh. Dok renovate rumah...do beli perabot rumah...dok cat rumah...kenapa daku cemburu..sesungguhnya daku tidak ditakdirkan (but who knows in future) haku akan dapat berpindah rumah or membeli rumah .

Kenapa?? Sebabnya...haku dah ada rumah...rumah pusaka la kononnya....rumah yang aku duduki dari aku umur 6 tahun sampai la umur aku nak menginjak 33 tahun. Bayangkan dah berapa tahun la aku duduk kat rumah ittew.

Tapi aku ada angan-angan sendiri untuk rumah itu. Siapa yang pernah datang rumah aku tue tau la rumah tue macam mana. Tanah depan rumah dengan belakang rumah masih luas. Even kalau nak buat dua bilik lagi kat bahagian belakang tue cukup sangat. Nak luaskan hall depan rumah pun harus leh jadi mini dewan kot (exagerate sungguh). Tapi memang itu la cita-cita aku pun. Nak renovate rumah..nak besarkan dapur...nak besarkan hall.

Pernah juga suarakan rasa hati pada en. somi...dia leh cakap... "nak besar mana lagi rumah nieh..tak cukup besar ker" hahahahhaa..untuk kami berempat beranak memang cukup besar rumah ittew.....tapi untuk aku yang dah duduk situ berpuluh tahun harus nak merasa susunatur or deco or keadaan yang berlainan kan.

Angan-angan sajerk..tak menghabiskan duit pun. Sebab, kalau aku nak buat benda-benda tue semua pun harus juga berpuluh-puluh ribu. So ada ker duitnya? Non hado!!!!!! Syukur je lah apa yang ada, apa yang tersedia.

Misi haku utk rumah itu adalah..... mengosongkan rumah itu. Membuangkan segala barang yang tidak berguna. Rumah keluarga....korang harus la boleh bayangkan banyak nya barang kat rumah itu kan.....

Errr...ku ada melambak-lambak baju-baju yang tidak berpakai...baju anak baju Abie...any suggestion kat mana harus ko donate baju-baju itu. Masih elok..ada yang tidak pernah berpakai ada yang pakai sekali..... masih dalam keadaan yang baik. Dimana la haku nak bersedekah yer....hmmmm

Oh..gambar rumah ku....tak dapat nak ku tayangkan..... rasanya haritue macam ada...tapi mana ntah pi hilang. Oooh..ada dah..lihat gambar di atas....itu bahagian depan rumah....rumah lama saja....tidak secanggih mana..cukup untuk kami empat beranak berteduh...ecececehhh....

2 comments:

  1. meh sedekah baju2 yg dah kecik (bkn baju kecik) ke adikmu ni kak...hehehe...

    ReplyDelete
  2. baju tue tak kecik..tapi ku yang beso....meh datang rumah...

    ReplyDelete

please be nice to me