Pages

Monday, April 6, 2009

Konsert Keempat - Tribute Night....

Salam,

Eheheheh sebelum haku citer pasal pi percutian ku ke Bandung.... meh la haku komen dulu pasal konsert AF nieh..sib baik la dapat tengok if not..minggu ni tak ada la komen dari ah kak yerr...

Comments dari Pengkritik syok sendiri a.k.a Haku lerr tue....

Cam biasa la kan haku tak ingat so haku copy paste je lerrr sumber dari Pn. Zalia..... ngeh ngeh ngeh jangan marah ek Zel...

1- Aishah - Mentari Merah Di Ufuk Timur
Tak dinafikan la suara dia memang sedap...aku pun suka....tapi aku masih terganggu dengan pergerakan dia everytime dia menari...macam dia control sungguh-sungguh setiap pergerakan..dia tak mau lepaskan semuanya..laid back jek.... lagi satu...gaya nak wat head banging tue tak menjadi la dek non.... tapi apa-apa pun..suara aku puji sedap...

2- Qhaud - Di Taman Teman
Masa ni siaran Astro dah cam cipan jek..... tak dapat haku nak tengok sangat suara dia... simpati lak pada dia nie sebab kene dua kali nyanyi...aku rasa masa first time dia nyanyi tue...okey la..masuk second round...dah terganggu kosentrasi dia... masuk minggu ke empat nie haku dah leh terima suara dia...tone memang sedap.... memang aku rasa lagu nie memang makanan dia la... aku menunggu persembahan dia seterusnya...

3- Claudia - Suralaya Dalam D Major
Best...... tak dengar suara Dayang Nurfaizah sangat.... lagu nie best la .... tapi dari last week aku dok terganggu dengan pakaian dia laaa....hish..... saper la dok pilih wardrobe bebudak nie ek....


4- Aril - Lakaran Kehidupan
Disebabkan minggu lepas haku tak dapat tengok diari sangat..jagi tahap menyampah haku kat budak nie kurang la sikit.... tapi walaupun bagaimanapun.... vokal mu memang out la dek non utk lagu nieh... persembahan takat shapel tue...alahai.... cam kelam kelibut jek akak tengok.....haku try la bagi komen tak bias yer..ahaksss....tapi nak buat camner..dah memang akak tak merembes ngan ko nie dek.... suh cikgu bagi lagu yang sesuai ngan suara..mungkin akak leh berubah hati muahahahahaha.....


5- Yazid - Aku Cinta Padamu
Adeh la mamat nieh....... menyanyi cam tak ada perasaan jek.....memula akak tengok ko pegang tangan penari tue akak rasa cam dah best jek persembahan ko nanti..tapi makin lama makin nak abih lagu....hampeh jekkkk.... hish hati kering tul la ko nieh dek....

6- Akim - Destinasi Cinta
Hello cutie...hahahahaha gatai no.... bila Akim nyanyi lagu nieh...akak tak rasa lagu nie lagu CT Nurhaliza.... okey la...tapi tang menari tue...polish lagi yer dek..sore tue dah ada dah..... tapi make sure tahap persembahan tue upgrade lagik.....

7- Isma - Kerja Gila
tak leh tak leh tak leh....memang tak leh nyanyi lagu rock..suara tue memang sesuai ngan lagu-lagu ballad, pop jek..bila masuk rock...tak leh terima lak telinga haku nieh..gaya tue ada..rambut pun dok wat head banging tue pun menjadik gak la....tapi still aku tak leh terima gaya penyampaian lagu akak nieh....eh akak ker..aku ler akak...hahahahaha....

8- Rubisa - Tiada Lagi
Kesian ek...takkan la sebab pasal anak sakit ko terkeluar ek minggu nieh.... minggu nie memang best la suara Rubisa nieh.... lagu pun best.... tapi tak ada rezeki nak buat camner ek....

9- Hafiz - Cinta Ini
Serius....apasal aku tak pernah dengar lagu nieh ek..lagu CT baru ek... masuk minggu keempat aku rasa tahap persembahan Hafiz nie sama jek.... yelah betul la kata Adlin....level dia nie dah lain...so expectation orang kat dia mesti makin hari makin tinggi... suara tak yah ckp la memang suara dia sedap.....hard work dek... bagi boom itu pentas.... improvise your showmanship....

10- Sidi - Ku Milikmu
Oh my....haku tak tau la aper yang ada kat dia nie sampaikan dia punya vote boleh tinggi menjulang lepas konsert...korang nie memang buta telinga ker....... muka tue maleh nak komen la ..... arggh.... ko memang sepatutnye dah keluar dari awal-awal lagik laaaa..dia nie mengingatkan aku pada Mas jek....

11- Zizi - AKu Dah Bosan
Aku suka minah nieh..suara sedap persembahan pun best..... tapi sayang tak ada rezeki ko malam tue yer dek... haku tak tau la aper la pengundi-pengundi nie fikir..... AF nie tahap pengundi memang tak sama ngan tahap pengundi-pengundi OIAM.... oh please..... she deserve to be in the AF lama lagik..compare tu dak Sidi tue..

Overall....haku rasa minggu nie punya result memang sangat-sangat la mengongnyer....nak salahkan saper..kalau tak mengundi yer tak.... tapi kesian pada mereka-mereka yang berbakat.... tapi dinafikan bakatnya...argggh.... haku sendiri pun terpinga-pinga bila AC umumkan result.... geezzzz...aku nak tengok lagi Zizi tue menyanyi pada minggu-minggu seterusnya..dan expectation haku dia dapat pergi ke Final..... tak per lah....mungkin kat luar dia lebih berjaya dari dalam AF tue sendiri....dah la Maestro pun terkubur dah....nasib lerr komeeeee......

1 comment:

  1. saya AFUNDI kak mah la..bleh??? huhuhuhu larikkkkkkk

    ReplyDelete

please be nice to me