Wednesday, April 22, 2009

Alat-Alat Bantuan Diet

Salam noks!!!

Walaupun bengang haku belum reda gak lagik...tapi still haku nak jugak la hapdet pepe yang patut kan....kalau dilayan bengang nie memang haku meroyan la...

Bengang nya pasal makan seme tak lalu..yang haku lalu minum jekk huhuhu..leh membantu ker diet haku nieh...huhu

Semalam dah citer panjang lebar pasal BMI dan badan haku yang overweight dan beberapa usaha kecik haku nak turunkan berat badan..well hari nie nak citer alat bantuan utk membantu haku diet or.....nak kurangkan kilogram dalam badan haku nieh...




Pn. Zalia....sama tak ngan kasut ko...lebih kurang je kan..cuma ko punya warna hijau floresen..haku nyer pink karerrrr..... ini pun berkat duit Abie la yang tolong membelikan..itupun lepas haku ngadu..nak wat keje luar..tak selesa dok pakai sandal jek..(eh ada ker haku ngadu..mana ada...) dok bising tak dak kasut sport..memula toyer jek Abie suh beli kasut orang motong gotah..ado ko?? So kelmarin...Abie amik aku kat komuter Kajang terus jek terjah Bata.... murah jek kasut nie... RM49.90...jadi ler kan....elok jek dapat beli kasut nie...terus haku dah tak kene keje luar.....elok jek satu hari dok opis dapat berita weekend nie kene outstation pulak (ini yang buat haku bengang cam gaban nieh...)....so berguna la jugak..eh ada kene mengena ker ngan diet...ada lerrr...kot kot berguna pulak kasut nie wat aku nak pegi jogging ker haper ker kan.. Abie pun cam menggalakkan jek usaha murni haku nak menurunkan kilogram nieh..... ngeh ngeh ngeh...



dan ini lagi satu yang membantu haku eksesais....well i'm a fan of The Biggest Loser hoccay... walaupun jarang-jarang dapat tengok tapi haku suka beno layan citer nieh..suka beno ngan semangat depa-depa nie nak turunkan berat bada...punca haku beli ni pun sebab dok tengok rancangan TBL nie ler...so beli ada dekat 3 minggu....tapi baru tiga kali aku menerai...itupun level 1... itupun last week..... huhuhuhu..nampak simple jek Level 1 nieh..tapi leh tahan gak la haku berpeluh..... sukaaaaa...tapi kadang2 bila rasa tak cukup berpeluh tue haku tambah gak la ngan skipping....nak beli alat bantuan senaman lain tak mampu ler nok..... ini jek haku mampu..itupun dalam VCD nie...kene guna dumbell jugak..mujur jek Abie penah beli dumbell besar gadang dia....so dia pun keluarkan berat yang berkilo-kilo tue....tinggal batang besi jek yang berat tue jek.... itu pun leh tahan ler jugak haku nak hangkat.... so jadi ler kan.....gunakan apa sahaja yang ada..jgn mumbazzirrrr..ngeh ngeh ngeh.....

This week?? eksesais.....not yet...... alasan??????? no reason at all..aku sampai rumah dah malam.....nak eksesais ngan anak2....ada lebih haku meroyan ngan anak-anak dari haku eksesais......alasan lagik..camno nak turukan kilogram nieh...ngeeeeeeee....

No comments:

Post a Comment

please be nice to me