Pages

Friday, March 13, 2009

Me and Public Transport - Nightmare version


Salam,

Wargggh..never wonder that i will wrote about the public transport again....actually this entry supposed to be publish yesterday..but due to my addicted to FB, FORUM, YM (hahah weh minah ko tak ada keje haperrr).... makes this entry delayed kui kui kui..

Well sebenarnya kes ini terjadi semasa aku berada di KL Sentral pada hari Rabu haritue bertarikh 11hb March 2009 (harus kene simpan sebab nightmare).

Aku sampai kat KL Sentral lebih kurang pukul 6.15 petang la...rasanya memang around that time pun aku sampai.... itupun selepas berebut cam nak rak naik LRT.... lepas dua tiga tren...baru la aku leh sampai KL Sentral. So ingatkan hari nie tak ada la hectic sangat komuter...sebab hari sebelum tue.... nasib aku baik aku dapat naik shuttle train. So hari rabu tue aku ingatkan okey je lah kan...

So turun2 jek kat platform....baru jek letak bontot kat kerusi...dengor announcement.... SHUTTEL TRAIN ANTARABANDAR DARI KL SENTRAL KE SEREMBAN DI BATALKAN PERKHIDMATANNYA HARI INI. Huwarrgggh..disebabkan aku tidak sanggup utk menghadap bus..maka aku teruskan niat utk naik komuter sahaja pada hari itu.



Lihatlah gambar-gambar di atas.... betapa ramai nya la umat manusia yang menunggu komuter nak balik ke Port Klang dan Seremban.... masa nie keje haku memang ngambik gambo je lerrr.. konon-konon nak masuk dalam blog... blogger la katakan..hati tue masih sabar lagik nieh....



Gambar-gambar nie pulak lepas tren pertama sampai yang bagi aku tak ada perbezaan langsung...... Komuter punya la sesak..sampaikan nak masuk pun tak boleh...masa nie memang haku dah rasa cam 0)_&*)(*^*(&%&^$ jek... You all imagine je lah...saat diberi pengumuman yang shuttle train di batalkan..next komuter will be arrived 20 minutes later.... then dah la tak dapat naik...next komuter lepas komuter pertama nie... akan sampai dalam masa 20 minit jugak..memang lahabauuuuu...... itu pun aku tak dapat masuk jugakkkkkkkk..... i have to wait another 20 minits...so kira la berapa punya lama aku kene tunggu.... masa nie dalam pala otak dok pk alternatif lain camner nak balik...

Dah la Abie tak ada pulak tue.... ada keje..... takkan nak suruh adik ipar aku datang k.l ambik aku kat KL Sentral nun.... saat ini jiwa memang sudah kacau sangat-sangat..... platform lain..masa pukul 7.30 dah start lengang.....tapi platform Seremban....mak datuk...orang makin bertambah dan ramai....

Dengar announcement lagik (orang yang bagi announcement nie memang aku respek la..tak penat agaknya..2 minit sekali bagi announcement lak tue...bukan pakai rakaman yerrr sore liveeeeeee saper naik komuter kat KL Sentral tau lerrr) katanya sedang usahakan tren tambahan yang akan sampai Kajang sahaja..phew masa nie lega la sikit.. 10 minutes laterrrr ...dengar lagi announcement... TREN TERSEBUT TIDAK DAPAT DISEDIAKAN..HARAP MAKLUM...huwaaaaaaaaaa masa nie memang rasanya nak nangis jek..penat laaaaaa orang ramai....aku pun tak sure aku boleh masuk ker tidak next Komuter nieh..... hampeh cipan tul laaa...


Justify Full

Korang tengok je lah video atas nieh...keadaan di Platform 5 & 6 pada hari tue.... betapa masing2..terpaksa mementingkan diri sendiri sebab dah penat nak balik rumah jek dalam pala otak tue...... should we blame them...no..sebab aku pun terpaksa pentingkan diri sendiri jugak...kalau tak sampai kul 10 malam la aku tak balik....

Saat jiwa sedang kacau...aku pun sms Abie la konon-konon nak mengadu nasib.... sekali tue.. Abie tak reply langsung sms haku...uhuksssss masa nie rasanya perasaan sensitif dah menguasai diri...... huh kalau ada la orang dok perati aku masa tue... mesti nampak airmata aku dah bergenang-genang dah... huwaaa haku nak balikkkk!!!!!!!..(well..aku anak bongsu..manja yer.... my nature occay!!!! kalau korang menyampah.. ADA AKU KESAH!!!! wah..berjaya gak guna tagline nieh..hahahahahaha).....

So end of the story.... aku dapat naik Komuter pada pukul 8.00 malam dan sampai Kajang dalam pukul 8.30 lebih kurang...dengan perut lapar....tak sempat nak tapau pepe.... balik tue aku goreng fries jek makan ngan anak-anak....jadi lerrrr.... ohhh sadisnyer citer.... so bagi aku, aku harap... KTM Berhad dapatlah naiktaraf sikit perkhidmatan dia orang.. tak yah la sesuka hati jek nak kensel tren gitu gini....people have plan their journey..kalau jadi cam gini...semua orang susah tauuuu..kalau dah nak buat shuttle train tue buat je lah...jangan la hari nie buat esok tak ada...lusa buat tulat tak ada....

Improve la your service hoccay..... and i don't know how long i will face all these.... oh yer...by the way these two days..i'm driving to work...lega laaa sikit..rasanya haku rela ngadap jem kan jalan tue dari ngadap jem orang dalam komuter....uhukssssss..... (macam-macam daaaaaa)...

Panjang lak entry kali nieh.... so who cares..my blog... ADA AKU KESAH... ko menyampah.. (hahahaha best best dapat lagi guna tagline...kui kui kui...... )

No comments:

Post a Comment

please be nice to me