Pages

Monday, October 31, 2011

Catatan....Another one is on the way!!!!



Macam aper jek kan tajuk tu....
tengok gambar pun dah tau kan aper yang aku cuba nak sampaikan..

yes...another one is on the way...
yeah!!!!!...... si kecik baru masuk setahun udah nak beradik...
rezeki...asalnya memang ku terkejut jugak bila dah delay tu kan...
plan yang disengajakan...eheh...sebab ingat nak try next year....

Ingatkan memang lambat...masuk dua minggu aish... tak mai mai pulak bestfriend tue kan..
cek cek....positif....kononnya nak rahsia.....
nak tunggu meletup jek baru nak canang...
tetiba...datang pulak masalah problem...
bleeding.....tak ada la banyak....tapi ada la kan...
wah cuak sudah...sebab ikut pengalaman memang tak pernah pun bleeding
kecuali sekali masa keguguran haritue...

Masa tue memang ingat nak tunggu tiga bulan baru nak pegi checkup
tapi sebab bleeding, pergi la jugak jumpa doktor bulan lepas...
plus minus cek cek dengan tarikh last period bagai
aku dalam 7 minggu la masa pegi checkup tu...
pegi ngan gynae biasa aku pergi
doktor kata..... no heartbeat...aku dah macam terkaku dan terdiam...
biasalah kan pergi swasta.... mesti dan dan tue jugak suh cuci kan...

Tapi aku request nak tunggu jatuh sendiri.... bleeding memang tak banyak pun... sikit bebeno
masa pegi doktor tu pun tak bleeding pun....
tapi doktor kata no heartbeat...
termenung jap.... sudahnya mintak referral nak cuci kat Hospital Serdang jek..

Pegi checkup on Monday.... petang tue jugak haku terus terjah Serdang....
pegi O&G klinik dia.... tak dapat jumpa doktor... nurse bagi appointment lagi dua minggu
hati dah sangat-sangat cuak...dan sangat-sangat takut...macam2 rasa terpa....
kenapa nak kene tunggu lama sangat.....

Jumaat tue ajak Abie gak kita terjah jek Serdang lagi sekali...
kali ni pegi lepas office hour... terus terjah emergency jek...
cakap aku bleeding..... perut pun memang masa tu tengah tak selesa...
dan dan aku terus kene masuk wad separa kritikal....

Doktor cek...dia kata..tak per kita tunggu seminggu lagik..
you pun bleeding tak banyak..... i bagi you appointment lagi satu minggu....
jumpa gynae terus....

Okey hati tue sedikit lega...bila doktor kata suh tunggu seminggu...
aku tanya jugak tak apa ker biarkan dalam perut nieh
dia kata no problem..kalau sakit or bleeding banyak terus datang emergency jek...

7 Oktober appointment aku ngan gynae kat Serdang...
dalam pada nak menuju tarikh tue....aku ngan Abie dah pasrah dan redha jek..
yang buat aku tak tahan.....mabuk masih datang... muntah, lembik segala apa yang aku rasa time pregnant
memang aku alami.... otak memang kusut sangat...

Tiba masa....pergi scan 7 Oktober tu....hati aku memang berdebar sangat..
memang ikutkan ku dah pasrah gila....redha  sangat-sangat dah
bila doktor suruh baring....
hati ni tak semena-mena berdoa... Ya Allah...biarlah zuriat ni ada Ya Allah.....

Doktor tanya masalah...bila ku cerita...dia cek..
Eh!!!.... ni ada nieh....heartbeat....cuba Puan tengok....
aku rasa cam nak melompat jek.....
Syukur Ya Allah..... Syukur sangat-sangat........

Tanya period aper seme.... mungkin ada yang tak betul somewhere...
"Ada Puan, ada heartbeat nieh..., okey saya bagi lagi appointment lagi dua minggu ya... kita tengok progress macam mana"

Aku pun okey....cakap ngan En. Abie...kami masih cool jek....awal lagik
28hb Oktober haritue aku pegi lagik Serdang utk second scan...

Scan scan itu lah gambar kat atas tueh...
"Semua nampak okey ya Puan, heartbeat ada.... Puan dah leh bukak buku dah tunjuk gambar scan nie...kita ikut EDD size baby yer Puan, EDD Puan on 26 Mei 2012"

Memang confirm....baby ada...heartbeat nampak..baby pun grow..... Alhamdulillah sangat...
ambik gambar scan tue MMS kat Abie....
ingatan nak rahsia..sekali Abie canang sudah kat facebook...
excited sangat....

Yer...no. 4 is on the way.........

Doakan semua selamat sehingga ke akhirnya ya...

Sedang mengadap fasa lembik yang tak berkesudahan.......






6 comments:

  1. syukur alhamdulillah....mmg good decision pegi hosp serdang...kalo kat klinik pertama yg ckp xde heartbeat tu mgkin dah soh cuci walhal baby masihberdegup jantungnya Subhanallah....

    tahniah ye....kali ni moga dapat gegurl pulak :D

    ReplyDelete
  2. Tahniah Kak Mah.. Rsanya baru je lagi Kak Mah bersalinkan yang kecik tu..

    ReplyDelete
  3. terima kasih..tue lah si kecik tue baru jek setahun..tengah meligat sekarang nieh....

    aminnn...doa kan la dapat gegurl....

    ReplyDelete
  4. tahniahhhh ..sukeeeeeeee.
    ehhhh i plak terover suke ekeeke
    tp mmg suka tgk gmbr scan ..canner ???

    ReplyDelete
  5. tahniah kak mah....
    4 dah yer...
    terharu pulak saya...

    ReplyDelete

please be nice to me