Pages

Thursday, December 31, 2009

Catatan....Avatar



Assalamualaikum,

Sekarang jam laptop ni menunjukkan pukul 12.15 tengah malam.  Budak-budak dah kene rasuah susu sorang sebotol...harap harapnyer tido la sebab kartun masih lagi mengisi ruang mata dia orang sekarang nieh.  Cuti panjang nie memang kita orang dah 'pajak' ruang tamu jadi tempat tido kami ehehehehe...

Siang tadi berdating dengan Inche Somi.... yer setelah sekian lama kami tak berdating berdua-duaan.... hari nie kami berpeluang nak dating.  Anak-anak awal-awal pagi dah kene pos dengan alasan kononnya Mummy work hari nieh...eheh jangan marah yer anak-anak.

Mula-mula ingat nak register tadika baru Izzati tapi malangnya orang nya tak ada.... so esok je lah..lagipun dekat jek tadika tue ngan rumah kita orang.

Dalam pukul 1 baru la berdesup pergi ke Sunway Pyramid semata-mata nak layan wayang.  Biasa dating buat aper pun, layan wayang je lah.  Dah tak larat nak ukur shopping complex dari utara sampai selatan.  So watching movie is the best thing to do.....

Ponek gak dok pk nak tengok cerita aper.... ramai bagi review kata citer Avatar ni best so kami pun layan la Avatar nieh.

Well out of 10 i give 9.5 stars...its really a great movies.  Aku memang respek giler la dengan dia punya pengarah, scrip-writer or producer sebab boleh menilhamkan cerita cam gitu.  Tak tengok yang 3D punya pun...just tengok yang biasa jek.... itupun 2 jam 45 minit tue tak terasa sangat.....

Really...haku memang recommend la sapa yang tak tengok lagi citer ni pegi la tengok...end of the story.... ada yang tepuk tangan lagi tengok citer nie...its really a great movie..... fuh lama tak layan wayang kan sekali dapat layan wayang...citer best pulak tue..rasa berbaloi la sikit dengan duit yang dikeluarkan....

I just love the jungle yang diilhamkan oleh pengarah....so superb... glow in the dark gituk.... so nice..so beautiful....i'm out of words to describe the jungle.... bahasa yang dituturkan.... binatang-binatang yang diterjemahkan dalam cerita tue memang sangat-sangat menarik. 

Mula-mula memang haku cam reluctant sikit nak tengok Avatar nieh..sebab i'm not so into the futuristik movie..yang jenis muka pelik-pelik sana sini....tapi this movie memang menarik minat aku la....aku dah risau kot kot tertido dalam panggung....but in the end rasa sayang sangat kalau miss certain part dalam movie tu.

How the story is being told..... well aku bukannya pandai nak mengkritik pun aku cakap pun dari apa yang aku rasa.  Cara Jack Sully dididik untuk mendekati dan mendalami hutan dan semangat hutan itu sendiri....

Ada la jugak lovey dovey scene...tapi tak ada la banyak sangat pung....boleh dikatakan cukup rasa la movie nieh.... hahaha over lak kan aku puji puji kan.... dari cam takut-takut nak tengok....aku terus puji melambung-lambung....

Well.... jauh disudut hati aku kan....this movie secara indirectly telah memerli dasar America.... ada part part dialog yang buatkan aku terfikir camtu.... yang boleh aku terjemahkan lebih kurang...

"Walaupun pada dasarnya itu bukan hak kami, tapi jika kami menginginkannya, maka mereka semua harus dihalau...dan seandainya mereka menolak....perang lah jawapannya..."

(lebih kurang laaaaaaaaa....not exact words...)

huhuhuhuhu....walaupun movie ni sebenarnya datang dari sana juga....ngeh ngeh ngeh...






nota kaki:
Ini hanya pandangan peribadi saya sahaja....berkenaan dengan Avatar ini...kalau korang tengok dan rasa tak best..jangan salahkan dennn...ehehehhehe







http://azimahas.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

please be nice to me