Pages

Thursday, November 5, 2009

Catatan....What is my Menu?


Assalamualaikum,

Err tengok blog contestant 99HTN ni, memasing hapdet menu memasing hari-hari. Haku gak tak hapdet..err nak hapdet aper ek...tidak ketahuan pulak haku nieh....ni dah hari keempat eh kelima....okey..aku just update apa yang haku ingat lah yer..

Hari Pertama

Sarapan = non hado..biasanya kalau weekend kat rumah nie memang tak ada sarapan lah brunch terus...

Makan Tengah hari = adalah kantoi seperti entry yang sebelum inieh

Makan Malam = meehon singapore

Hari Kedua

Sarapan = sandwich sardin

Makan Tengah Hari = KFC itupun belen-belen Iskandar ngan Izzati makan...

Makan Malam = Adalah Pizza segera yang ku entry kan sebelum ini.

Hari Ketiga

Sarapan = Saya makan kueyteow goreng campo meehoon...

Makan Tengah hari = errr burger sahaja....

Makan Malam = rangka ayam + buah-buahan...

Hari Keempat

Sarapan = Oldtown set breakfast yang mee tu..aper ntah namanya...

Makan Tengah hari = Garden Salad (baru nampak cam sihat sikit)

Makan Malam = Spageti Bolo


hahahaha..teruk nyer la menu haku nie kan..... hazab sungguh...sebab nya haku masih tercari-cari menu yang sesuai utk aku makan everyday....

Base dari menu ni....aku kene modified cara makan aku la..kene amik lebih banyak healthy food...kene amik banyak buah-buah.....

Air pun aku kurang..kene minum air banyak-banyak..... argh ini la susahnya, nak minum air pun sangat susah kan...

Sebenarnya aku tak ada idea langsung nak makan aper bila masuk C99HTN nieh.... tengok orang lain menu teratur jek..haku tunggang langgang....

Pagi nie....sarapan spageti lebih malam tadi...tengah hari karang dah tak tau nak makan aper....aduyaiii....rasa nak pekena sup sayur...mana pulak nak carik ek..kalau beli kat restoren harus makan sup minyak...hhhm....

Tolong kawan-kawan bagi idea menu aper...aku kene makan lima kali sehari..tengok menu kat atas tu tiga kali jek aku makan itu pun sarapan weekend memang non hado laaa....hhhm.... pala otak aku cuma garden salad sahaja.... dan buah-buah jek...

Cam la ayam ikan daging seme tak leh makan kan..cuma tak tau nak perlbagaikan masakan utk disesuaikan dengan diet inih...

Note to myself....have to call Angah dan mintak balik Sauna tue....dah la malas exercise..dapat bersauna dua kali seminggu pun jadik la kan...

tetiba ada orang tegur....eh zimah....nampak slim lah hari nieh...

apekah????? ngeh ngeh ngeh....ilusi optik semata-mata...


http://azimahas.blogspot.com



No comments:

Post a Comment

please be nice to me