Pages

Wednesday, October 14, 2009

Catatan....Komuter oh Komuter


Assalamualaikum,

Nasib la kan, dua tiga menjak nie entry tanpa gambar sebab saya sangat malas utk jadik wartawan blogger bergambar..ngeh ngeh ngeh...saja la tue...

Tengok tajuk pun tau haku nak meroyan pasal aper kan.  Lagi-lagi komuter..cam la tak ada citer lain haku nieh.  Kalau Pn. Zalia selalu meroyan pasal TM Streamyx dia...haku pulak selalu meroyan pasal KTM Komuter.

Aper nak buat dah tak ada alternatif, terpaksa la jugak naik Komuter.... nak naik bas haku lagi tak sanggup menanggung hazab walaupun bas tue direct jek sampai depan rumah..(bila fikir-fikir balik naik bas lagi okey...tapi lammmmmbat la nak sampai rumah).  Beginilah nasib pengguna pengangkutan awam macam haku nieh.  Bila la New Line LRT nak start nieh...eh eh....boleh lak nak tanya...tanya diri sendiri la...kah kah kah..

Dey aperda merapu.... So semalam alkisahnya menemankan rakan nak naik LRT aku lajak sampai Masjid Jamek naik STAR Line sampai Tasik Selatan.  Ada geng borak syok sikit tak la lama sangat perjalanan.  Biasanya kalau naik Komuter dari Tasik Selatan ni memang is hazab.  Aku tawakal jek semalam nak buat lagu mana kan.

Sampai-sampai orang tak la sesesak mana, alhamdulillah turun jek kat platform Komuter pun sampai, tapi yang nak aku kisahkan kat sini....aku tersalah masuk koc.... huwaaaa aku termasuk koc SAUNA yer kawan-kawan.  Ekon ada tapi adalah tidak sangat kuat.  Dan bermulanya haku masuk komuter tue, aku sudah sangat berpeluh yer.  Dapat sauna free, dah la aku pulak boleh dikatakan senang nak berpeluh.  Lencun yer..diulang lencun tau baju haku...huwaaaa orang adalah sangat ramai dalam itu Komuter. 

Kiri kanan haku tengok peluh sudah merenik-renik kat dahi.... Kalau Pn. Zalia kepanasan sebab makan durian, haku pulak kepanasan sebab tersalah masuk koc yang ekon hidup segan mati tak mau.  Tapi ayu harus kene control, buat muka selamba walhal kepanasan yang melanda amatlah menyesakkan badan dan minda haku.

Perjalanan yang amik masa 20 minit aku rasa lama gilerrrr.. eh 20 minit tue lama la jugak kan ngeh ngeh ngeh... dan yang paling best nak dijadikan cerita ada student UKM sudah pengsan dalam itu komuter disebabkan tidak dapat menanggung kepanasan.  Aisey kesian pulak haku nengok...dan aku sebagai warga Malaysia yang prihatin...setakat tengok je lah budak tu ahahahahahaha (hampeh ajimah)...ha la ramai yang membantu takkan la aku nak sibuk-sibuk lagik...kang orang kata menyibuk pulak.


gambar adalah ikhsan pakcik google

Budak tu nak turun kat UKM rasanya tak mampu la nak menanggung lagi walaupun satu stesen jek lagik......ramai advise turun jek kat Kajang dulu amik angin dulu sakit pala tue panas..... alhamdulillah ramai membantu....... aku cam biasa la warga prihatin..tengok je lah.... ish sungguh prihatin kan..ahaksss...

Hai la Komuter....macam-macam lerrrr


http://azimahas.blogspot.com



No comments:

Post a Comment

please be nice to me