Pages

Tuesday, July 28, 2009

Catatan......Saya, Somi saya, dan Belog Saya


Huhuhu punya la lama tak masuk blog..tak hapdet blog..tak blog hopping blog orang..tetiba Makcik Rehan bukak contest la pulak....huhuhuhu...tetiba teringin pulak Kak Mah Gali nak join contest Makcik Rehan nieh....

Alkisah citernya pasal Saya, Suami Saya dan Blog Saya...

memandangkan blog haku ni pun ala-ala hazab nak masukkan gambar...jadinyer haku nak melayan la dulu contest Makcik Rehan nieh..

oooh...sebelum tue promote blog Makcik Rehan...

sila klik sini

okeh mari kita teruskan...


En. Somi baca tak belog ni?

Masa awal-awal pembukaan blog ni dulu...tak diherannya.....bukan tak penah bagi tau..penah...tapi agaknya dia tak heran kot apa yang Pn. Bini dia dok bebel-bebel dalam nie..dulu tak ada la tegar sangat....la nie jek ala-ala tegar tak tegar....hahahah....ada idea jadik tegar..tak ada idea jadi tak tegar...

Lately nie.....dia masuk blog sayer....eheheheh..camner saya leh tahu...sebab...pada suatu hari...saya terpergi..boleh ek terpergi..office dia...dan masa tue memang nak guna internet...ku ternampak kat tempat addres tue ada blog haku....rupa kisahnya dia baca....tapi dia tak pernah komengg pepe pungg.....

Dia pun ada cakap....kawan-kawan dia suka masuk belog haku nie sebab nya depa suka baca kisah haku dan anak-anak dalam nieh.....ngeh ngeh ngeh....vangge ler jugokk....


Dia support Pn. Bini blogging tak?

Hmmm...ckp dari mulut tue tak ada la....tapi sejak dia rajin membaca blog haku nie....ada gak la statement-statement dia yang nampak cam dia support..... cam kalau dia masak pepe ker...ambik la gambar..letak dalam blog...

kalau ada hal anak-anak....dia suruh ambik gambar letak dalam blog...kisahnya dia suka la mengabadikan hal hal harian ke dalam belog inieh....

tapi kalau ada certain-certain kisah.....ada jugak yang dia tak bagi cerita....pendeknya bukan la haku kene mintak izin nak bercerita...cuma kalau dia bersuara..kene la hamba menurut perintah...

setakat ini tak ada pulak la dia halang aku belog membelog nieh....eheheheheheh



Ipar-duai sebelah En. Somi baca tak belog ni?

Ekekeke.....ipar duai sepanjang yang ku kenal rasanya tak penah pun masuk internet menet ni bagai....tapi ipar duai haku ada la haku promote blog haku nieh...dan idok ler ku ketahuan depa nie jadi pembaca tetap blog haku ini ker tidak....

Dalam blog nie pun aku put a limit between me and my husband....kalau sekali sekala ku tersentap ker ngan dia...aku just put in general jek ku sentap....tapi tidak pernah rasanya aku cite apa-apa hal pasal kenapa dan mengapa terjadinya adegan sentap menyentap tue...

Well...for me...memang blog ini blog peribadi...tapi bagi aku..hal krisis antara aku dan suami..rasanya cam tak elok jek aku nak war-warkan dalam nieh.... walaupun hakikatnya nak jek aku ckp....tapi bila fikir-fikirkan natijahnya....tak nak lah haku...

Masalah rumahtangga nieh....ironinye....sama sahaja......apa yang MR citer pasal PS..pasal luahan hati MR pada PS..sedikit sebanyak ada jugak la yang terkena dengan En. Somi...

Entahlah...mungkin sebab ada ipar duai haku yang membaca....(belah haku) jadi aku tak mau orang lain tahu termasuk adik beradik haku kalau aku ada masalah dengan En. Somi......

Hal-hal dalaman rumah hal hal 'kerajinan' En. Somi tue biasa ler kan...tapi hal-hal lain..rasanya lum gamak lagik nak reveal kat sini....

So orang lain masuk dalam Blog haku nie mesti ingat haku bahagia la sangat....hahahaha well true..aku bahagia...tapi RUMAHTANGGA SIAPA YANG TAK DILAMBUNG BADAI....ye tak??

Rasanya tanggungjawab aku untuk jaga hati En. Somi jugak....

ngeh ngeh ngeh...

MR.......ekeke bukan nak hadiah..tapi kalau ko nak bagi aku amik jek...ahakssss.....

No comments:

Post a Comment

please be nice to me