Pages

Monday, April 13, 2009

AF 7 Konsert Kelima - Duet Night

Salam,
Cam biasa la..komen tertunggak dari haku pasal Konsert Akademi Fantasia..tak pepasal aku dapat title pengkritik AF dari sahabat..sabo je lah..tak kisah la dek non....aku taip nie pun sekadar suka-suka....bagi pendapat dari segi halwa telinga haku jek..... so kalau orang tak suka..nasib ler kan ADA HAKU KISAH..blog haku kan..dulik!!!!


LAGU BONUS - Lucky
Adeh laa...sorry to say la tak sedap langsung!!!!! sumbang mambang berselerak sana sini..lakonan yang amat tidak terkesan kat hati aku... suara Hafiz jek yang best.... yang girls jek pun okey..yang lain2 houttt!!.... lagu best dah.... apasal ek dalam diary aku dengar masing2 nyanyi okey jek..tapi atas stage....hish..haru biru pulak.... errr Qhaud ada nyanyi tak..apasal aku tak perasan dia nyanyi ek....

Isma & Zul 2 by 2 - Kau Mawarku
Kalau nak compare ngan Siti Nurhaliza dalam lagu nie..aku tak jumpa pun yang kata suara dia sama ngan Siti Nurhaliza...masa lagu nie timbul dulu pun suara CT nie pun ala-ala kanak-kanak lagik.... baru nak naik...tapi kalau suara CT sekarang mungkin ada sikit lah persamaan..dah idola dia kan... ai laikkkkk the persembahan romantik..bagi aku tak ada la over mana pun.... its good effort la..walaupun goyang sebab terperanjat suami nyanyi (anyway..kezutan dah tak kezutan dah pun..orang leh hagak mesti laki dia naik punyaaaa...)...bagi aku okey la suara dia nie..anyhow..aku setuju dengan Edrie.... if she wants to be Juara in AF...she have to find the X-Factor...setakat nia aku sendiri tak faham kenapa undian dia mencanak naik....


Akim & Fara - Jika Kau Tiada
Aku suka transformasi budak nieh.... makin cute jek nampak..tak nampak tua dah masa diawal-awal kemunculan dia..... kene la ngan umur dia tue..... aku terhibur dengan persembahan dia ngan Farah..(cute la mu Farah...comel sangat muka...)... walaupun ada la cam ala-ala pancit ker aper ker.... tapi aku suka....

Qhaud & Heliza - Dibius Cinta
Lagu best...tapi aku tengok Qhaud nie cam..tak suka jek duet ngan si Heliza...... kesian la pulak ko nie Qhaud..lum dapat lagi lagu makanan ko yer... kalau dapat aku rasa ko leh perform kan... persembahan bagi aku okey..cuma suara tue lah...cam tak berapa padan sangat..... you have to be relaxed dek non...buat selamba jek .... buat cam mula2 dulu ko buat konsert...... jangan minggu depan ko terkeluar sudah la dek non...ko belum di cabar lagik dengan lagu yang sepatutnya....

Hafiz & Mila - Terlanjur Cinta
Kombinasi yang amat-amat baik bagi aku...best sangat...rasanya cam tengok persembahan yang biasa orang buat kat anugerah..persembahan yang memang akan menjadi ingatan....tak over.. terkesan dihati.... tak tau nak ckp la... duet yang bagi aku... seimbang..tak ada saper overshadow saper.... good team work....

Claudia & Vince - Kau Muzik Di Hatiku
Bila camera zoom jauh pasangan ni nyanyi..aku tak nampak Claudia....aku nampak Dayang Nurfaizah..sorry laa...bukan nak kata dia tue Dayang..tapi dah aku nampak cam gitu.... tapi performance bagi aku.. Claudia banyak cam nak tiru style Jac Victor.... tak perlu kot...buat style sendiri jek dek non... lagi satu kejutan anak tue cam cliche jek..sib baik la dah abih persembahan baru AC tayang anak aku rasa kalau mula-mula harus fokus si Claudia nie hilang..... suara..tak dinafikan memang sedap la......

Aishah & Aliff Aziz - Dua Hati Jadi Satu
Well i don't like these combination...aku tak tau la kan.. suara si Aliff nie pun cam out... suara Aishah tang huuu pun pancit.... lagu cacthy... tapi telinga aku nie dengar cam ada something wrong jek...lagi sekali aku terganggu dengan pergerakan Aishah....kenapa dia susah sangat nak goyang badan bila dia berdiri tegak yerr..kalau lagu slow tue haku faham la.... ..tapi ini lagu rancak.... let loose dek..... goyang jek.... kaki pun okey aper....tapi ni akak tengok cam kejung jek....

Yazid & Yazer - Terharu
Haku ngan Abie dok gelak sakan tengok persembahan dia orang nieh....cam beruk mat yeh pun ada.... serius..cam kelakar sangat haku tengok....bila part berjoget ker haper ker..punya la ko confident Yazid..tapi bila ko bukak sore nak menyanyi..macam mat jiwa-jiwa jek....dua-dua keadaan tue bagi seimbang yer dek non...... kalau nak tunjuk bakat menari masuk jek Do You Think You can Dance tue....ini orang nak dengar vocal yer..walaupun cikgu mu kata this is not a singing competition.....

Aril & Marsha - Aku dan Dirimu
Well.....walaupun haku tak berapa nak gemar ngan budak Aril nie..tapi konsert malam tue..aku bagi kredit la kat ko.... kena la ngan suara..sib baik tarian shapel ko tue tak keluar..kalau keluar memang haku pangkah dah... and as always Marsha..you look so gojessss hoccay.... anwyay....mulut menceceh jek...... tapi hati karat sungguh.. skuter pink!!!!!!!!... bantal busuk!!!! hahahahaha mak gelak besar nyahhhh....

Sidi & Zahid - Cinta Yang Sempurna
Akhirnyer..ko keluar yer Sidi.... semua orang leh nyanyi....tapi kalau masuk comptetition kalau ko menang aku tak tau la kan....... kesian Zahid....anyway masa persembahan nie aku lagi suka tengok Zahid dari Sidi nieh...suara Zahid dah overshadow suara si Sidi nieh... lagi satu combination yang tak kena bagi haku..


Overall persembahan yang memikat dan terlekat kat fikiran aku masa konsert nie ialah Persembahan Hafiz & Mila and Aril & Marsha.... ..tapi bagi aku malam Duet nieh amatlah menghiburkan dengan kemunculan bekas-bekas pelajar AF sebelum nieh......memang best walaupun ada certain2 persembahan yang tak berapa nak okey.....bagi aku Konsert Kelima nie paling best antara konsert2 lain sebelum nieh dan aku harap konsert seterusnya Fakulti leh bagi lagu-lagu yang menghiburkan.....

Good Job!!

Sekian leteran dan kritikan syok sendiri dari saya pengkritik tak bertauliah....ini seme pendapat haku je.......bukan aku belajar muzik pun sebelum nieh ngeh ngeh ngeh ngeh...

4 comments:

  1. terbaik wok!!!!bantal busuk...wakakaa...
    tp masa claudia peluk anak dia tu haku pun leleh gak...hikhik...

    ReplyDelete
  2. konsentrasi ku terganggu...sebab time tue Iskandar dok ngacau....ahaksss so tak leh nak leleh sangat...

    ReplyDelete
  3. wah..dasat la ko mah,leh jadik pengkritik jemputan taww! ko lyn jugak AF ni yer...aku maleh la...time aku ingat,aku tgk la...tu pon sekerat2...aku cume layan AF1-AF3 jek...mmg tunggu hehari la diari tuh,masuk je AF4...tader nak melayan sgt lagi dah...

    ReplyDelete
  4. diari tak layan sangat..banyak lagik citer best..konsert mesti tengok..dah tak ada citer lain lagi nak tengok...ahaksss....

    ReplyDelete

please be nice to me