Tuesday, December 4, 2007

Iskandar Mengamuk

Assalamualaikum....

Selamat pagi..... mengantuk nyer la aku pagi nieh..... Iskandar dua malam bila nak tido asyik mengamuk jek..malam tadi kemuncak kesabaran aku....mujur je ler si kenit tue baru nam bulan.... dan aku ada lagi la iman kat dada nieh......

Mengamuk-ngamuk melalak..mata mengantuk..... bila dibaringkan menangis...bagi susu menangis...cek temperature tak demam tak apa.... adoi la..mati kutu aku dibuatnya..... berdodoi...berselawat....berzikir.......senyap kejap....pastu start balik.... aduhai....anak anak..kenapa ko nak...aper yag tak kena.....apa yang sakit.....

Abie keluar pulak tue kejap..... bila balik aku terus pass kat abie...tak terlarat dah.....dah ler aku tengah datang kotor..... nak baca aper pun susah...abie balik aku suruh abie baca apa2 yang patut..... baru la senyap cik mamat sorang nieh...... ..baru nak menyusu..baru la mata tue nak pejam.....

Pukul 12.30 tengah malam dia terjaga....again...melalak...... buatkan susu pun tak mau.... berhayun la aku tengah2 malam...... berzikir lagik.... sampai dorang aku suami isteri dok pujuk iskandar..... mata pejam...tapi melalak jugak tengah2 malam..... abie tepuk..aku bagi susu...abie zikir....baru la senyap........ itupun lepas haku hayun satu ruang tamu tue...mata pejam.....

Aduhai anak...naik buntu kepala mummy nie tak tau nak buat apa........

No comments:

Post a Comment

please be nice to me