Pages

Tuesday, July 8, 2008

White Jasmine & Cerita Anak-Anak

Assalamualaikum.

Taraaaaaaaa!!! Layout baru lagik.... ngeh ngeh ngeh tak tau la asik tukar layout je lah kan sampai tak jadi keje haku kat opis nieh kui kui kui..... Sejarah layout nie...tak ada sejarah pun. Aku pun tak tau la kan no identiti ler.....asalnya aku nak main taram jek nak letak layout ntah haper-haper....sekali tue...tetiba aku teringatkan nickname aku Melati Putih...muahahahaha..aku tak tau la kan ikutkan nickname nie memang glemer la kat internet...glemer ker..perasan sendiri ler tuhhhh.... lama dah aku pegang nickname nieh dan dah sinonim aku denga nick nieh. So dari letak layout yang entah haper-haper...aku cuba surf image yang berdasarkan Bunga Melati dan inilah hasilnya. Orang kita panggil Bunga Melur....tapi kat Indonesia mostly depa panggil Bunga Melati. In English they called it Jasmine. So haiiii...my name is White Jasmine. ahakssss.....okey lah menceceh lah pulak kan... err korang nampak ker munger-munger nieh....apasal aku sorang jek nampak ek..ada yang tak nampak.... ontahhhh....

Below are the latest picture of my kids. Gambar kat bawah ni diambil masa on the way nak pergi kenduri kat Bt. 6 Klang. Hometown of my late dad. Sejak Wak Mat, Wak Niah, Wak Nen dah tak ada, jarang-jarang sangat aku balik kampung nieh. Setahun sekali la kot itupun time raya. Pegi umah Wak Naseh. Tinggal dia je lah pun yang tinggal kat Bt 6 tue, orang-orang tua yang lain dah tak ada..


as usual la kan Izzati memang kaki posing....


masam anak mummy nie..marah saper yang?

huhuhu sekarang izzati dah jumpa new interest kat internet. Dulu dulu yang dia tau main games kat internet Playhouse Disney. Itupun aku ta pernah ajar pun dia main aper-aper games kat Internet tue. Dia yang belajar sendiri macam mana nak main. Hari Ahad haritue singgah rumah Acik. Biasa la kan, dah jumpa kakak sepupu mana reti nak balik...asik nak main jek. Dan dia telah diperkenalkan dengan satu website nieh www.games2girls.com. Nak pujuk balik Abie dia pujuk la, kat rumah kita main games tue. So jenis orang tuntut janji Izzati nieh sampai rumah terus dia nak main
.
Mummy pun, dah dituntut janjinyer, bukak la website tue. Izzati tak kenal huruf lagik so tak pandai la dia nak taip website tue so mummy la kene bukak. Waa bila dah bukak, tak le nak tutup, itu je lah yang dia ngadap sampai kul 12 malam. Kalau tak kul 10 dah longlai nak tido. Itupun satu hari tak tido tue. Dapat game baru excited giler agaknyer. Itupun puas la di pujuk, tidor la kakak esok main lagik. Akhirnya baru la dia nak tidor. Risau gak nieh, takut addicted ngan komputer la pulak. Malam tadi ajak belajar jawi pun dia susah, Alhamdulillah nak jugak la belajar dapat dua tiga muka surat jadi la kan....



well, ini Iskandar first try nak makan pakai sudu sendiri. Sukati mummy jek kan bagi Kalsium...dia sibuk nak makan sendiri, penyudahnyer bukan dia makan pun abih dia sapu kat muka ada lah.....mummy snap picture sebab entah la bagi mummy ini la first try dia, tak tau la kalau kat rumah Mak Long dia dah bertry-try...... ahaksss.....okey laaa nak kelua rdah....jenuh dah dok update blog...tukar layout...nanti jumpa lagi...daaaaaaa....

No comments:

Post a Comment

please be nice to me