Wednesday, August 29, 2012

Catatan....My Iqhram Muammar!!


Selamat Pagi...
alah zel tiru tajuk ek..cuma nama anak jek lain eheh

(kembalikan momentum..kembalikan momentum.....)

Iqhram Muammar sekarang dah 1tahun 10 bulan...
bulan 10 ni sok genap la dua tahun
oh Mummy dok rasa Iqhram ni baby jek lagi....


anak manja Abie nie...memang manja la sangat..
Abie dah la garang... Kakak ngan Abang pun tak ada nak gurau senda ngan Abie sangat
tapi budak ini memang manja nau...sayang beno ngan Abienya..

Kalau Abie dia tak ada memang dia boleh buat perangai bikin ku tak keruan..
tak leh tengok adik..kene tengok dia jek...huhuhuhu..


Setahun 10 bulan ni dia tak pandai cakap lagik...
yang dia tau tush tush tush jek....
tapi sejak balik kampung haritue...
boleh dah la ujung2 perkataan tue..
paling best suka nyanyi budak nieh...



bila nyanyi dia tau lak tue ujung2 perkataan tue...cam hapal pulak lagu tue..
nak nak lagu Balik Kampung tue kan...
wah syok jek bila kami pakat nyanyi ramai ramai dalam kereta..
dia pun mengikut....
balik kamponggggg oooo balik kampong....
dia ambik ujung jek..... pongggggggggggggg...eheh...
buat Mummy dok tergelak jek lah Iqy...


muka cheeky.... rambut kerinting...
orang lain tak kerinting cam dia tapi rambut dia leh curly giler giler..
memang nakal pun..suka ngusik ....
dan budak ni memang manja la sangat....



Mummy ngan Iqy.... my fav picture....
boleh jadik heartbreaker kah satu hari nanti huhuhuhu
jangan dek.... tak baik mainkan perasaan orang ahakss...

(tapi ramai kata muka dia macam perempuan huhuhuhuhu...)



Tuesday, August 28, 2012

Catatan....Gambar Family Raya!!


Assalamualaikum,

Lawak giler...err benonya tak ada la lawak mana pun..
pagi raya pertama memang tak sempat langsung nak bergambar family...
entah apa yang disibukkan pun tak tau..

Abie paham la kan dah kampung dia...dah lama tak balik
jadi asik asik la jumpa sedara mara yang ada kan...

Penyudahnya.... bila dah balik Kajang
haku dok merengek ngan ngan Inche Abie nak ambik gambar raya family
pagi raya keempat tue ku kerah anak anak mandi awal...
gigih gosok baju seme...
gigih mengambik gambar ramai-ramai 
walaupun tak complete pakai sampin
tak kisah janji ada gambar raya ehehehe...

ngeng betul Mami nie ehehehe....







dengan anak-anak....


kalau disuruh ambik gambar berdua kemain baik lagiknya kalau tak tu nak bercekau jek....


Iqhram bad mood pagi tuh.... so tak ada la gambar berempat beradik.....

okey abih dah...citer raya ..hahaha citer raya ker..
lebih pada hapdet gambar raya jek ngeh ngeh ngeh...


Monday, August 27, 2012

Catatan....Gambar Anak-Anak


Raya pertama.....di kampung


dok belek-belek...tak jumpa pulak gambar Izzati Maisarah sorang...
so Mummy menyibuk... 


bujang hemsem ku...eheh...
Iskandar Muammar



Gambar Iqhram Muammar...
si bujang kecik nie memang suka bergambar...
pantanggg..sengeh jek...



Gambar Iqhwan Muammar
bujang baby....
ini seme gambar masa hari raya pertama.....
wah cam ramai nyer la anak anak ku....hehehe






Catatan....Selamat Berhari Raya!!!

Assalamualaikum,

Wah mood raya ada lagik ker....
hari ni sudah start keje....
blues sangat..seminggu cuti 
jadik fulltime mother...

syok jek...eheheh

anyway..saja nak update raya tahun nieh...
(still nak carik momentum utk update blog)..

Seperti yang diberitahu tahun ni kami beraya kat Kedah..
dua hari sebelum raya dah balik dan balik Kajang balik raya ketiga..



Pagi raya pertama, ini ambik gambar caca marba jek...
nak ambik gambar ramai2 pagi raya pun cam tak sempat
maklum raya kat kampung kan..

Lepas solat Aidilfitri jek orang dah serbu rumah...



My sweet Iqhram Muammar....


anak dara ngan anak bujang.....bujang baby tengah tido masa nieh...
nanti tambah lagik..

Tema tahun nie KELABU!!
warna asal adalah kuning mustard...
tapi inche somi request kelabu...
maka BERTUKAR!! ehehehe...

masih sweet kan...ecehhh...



 

Wednesday, August 15, 2012

Catatan....Selamat Hari Raya Aidilfitri



Assalamualaikum,

Tak berapa hari lagik nak raya,
Tahun ni selepas 6 tahun tak balik kampung
tahun ni kami balik kampung En. Abie di Sik Kedah

Nak bagi anak anak merasa suasana balik kampung bila raya
maklumlah kami suami isteri memang dah yatim piatu...
ikutkan kat kampung cuma ada makcik macik jek ...

Kami akan berangkat pulak pagi Jumaat 
mungkin dalam pukul 4 pagi gitu lah
tak mau tempuh jem
dan harap harap tak ada la jem sangat...

Doakan perjalanan kami selamat pergi dan balik yer...

SELAMAT HARI RAYA 
DAN 
MAAF ZAHIR DAN BATIN BUAT SEMUA KENALAN

andai tersilap atau terkasar bahasa sepanjang perkenalan,
mohon diampun kan yer...